tisdag 4 maj 2010

Kerstin, Kerstin...



I morgon blir Kerstin hela Fyra år.
Svårt att inse att hon numera klarar så mycket på egen hand.
Cyklar utan stödhjul på sin röda lite större cykel helt utan problem. Sticker gärna iväg på en tur till lekparken eller runt kvarteret, utan att farmor hinner med. Lilla Kerstin håller på att bli stora damen. Fick faktiskt sina första klackskor....Ja milde min tid vad allt går undan. Kalaset i söndags blev ett trevligt släktkalas med grillat och med tårta. Fast Kerstin valde att sleva i sig glass istället eftersom hon inte gillar tårta.



Kerstin i ett hav av presenter och med nya klackskor...
Kusin Alex hjälper till.



Idag åt hon en glass ute med vantarna på. Undrar vad hon grunnar på?
Kan det vara morgondagen? Eller planerade hon ännu en cykeltur?

©

10 kommentarer:

  1. Jaså den lilla damen har fyllt fyra år. Jag trodde nästan att hon var äldre en Elsa, men då är det tvärt om då för Elsa blev fyra i slutet på december. Även hon cyklar utan stödhjul, så det blir till att pinna på nu om man ska hinna med.

    SvaraRadera
  2. I morgon är den stora dagen för den unga damen.

    SvaraRadera
  3. Så härligt med 4-årskalas och många presenter! "Klackeskor är bättre än plakinatskor", tyckte min grannflicka en gång. (promenadskor). Mitt gullhjärta är bara 13 månader men en bestämd dam som kan mycket och har väldig fart i benen. Tänk att barnbarn är så underbara!! Det borde vara lag på att dom inte får bo så långt borta som mitt. (120 mil)...
    Ha en härlig dag! Solen skiner ju både över Väster- och Norrbotten! /Aurora

    SvaraRadera
  4. Håller med dig Aurora! En sådan lag skulle få många farmor/mormors-röster i valet!
    Ha en fin dag du också!

    SvaraRadera
  5. det är kul att liksom vara en del av denna glädje som finns i din familj inger - även om jag ju i verkligheten inte är en del av din familj - så känns det nästan så ändå när jag har möjlighet att ta del av dina härliga foton och dina härliga ord - dina barnbarn kan skatta sig lyckliga - det är mitt intryck...

    SvaraRadera
  6. Min Lilleman (jennys) blev 1 år i april.....det blev en bil av moster Annika.

    SvaraRadera
  7. Marianne, trevligt att det är till glädje för fler än mig och min familj.

    SvaraRadera
  8. Åsa, snacka om att vara tidigt ute...om det nu var en "riktig" bil...

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart namn på en go tös. Kalas och presenter, nära och kära. Värmer och vaccinerar för framtiden, tror jag i alla fall.

    SvaraRadera
  10. Ja hon är världens sötaste lilla Kerstin.
    Ett ganska ovanligt namn på en tös i sin ålder, jag känner då igen mer...men vi har många andra fina Kerstinar i vår släkt!

    SvaraRadera