måndag 11 oktober 2010

Myspys!



Helgen har ägnats åt diverse sysslor med ivrig hjälp från barnbarn på besök. Tänk om denna arbetslust som barnen har kunde vara beständigt. Inget är besvärligt....kratta löv är jättekul, om man bortser från resultatet!!! Att laga mat är jättekul om man slipper stöka bort, att vakna jättetidigt är lätt som en plätt om man lagt sig tidigt. Som ni förstår så har vi lite delade meningar om deras önskan att vara här varje helg.... Det tar på att vara pedagogisk hela tiden, det minns jag då att jag absolut inte orkade med våra egna barn, stackars dom!!!
Dock hävdar jag att en farmor har rätt att skämma bort sina barnbarn! Föräldrarna får ta den smällen....

Till mitt försvar kan jag säga att vissa regler följer jag...till en viss del... och ibland!!!!


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

8 kommentarer:

  1. Du är en klok farmor du och säkert jättesnäll.

    SvaraRadera
  2. Det är väl därför man blir farmor/mormor, för att kunna skämmabort barnbarnen. Kloka och pedagogiska får föräldrarna vara.

    SvaraRadera
  3. Undrar varför min mamma sa att man kunde få barnförlamning om man lekte i löv. Hon tyckte nog att vi drog in skräp när vi tog av oss kläderna! vi älskade nämligen att gömma oss i lövhögar!

    SvaraRadera
  4. Barnbarn kan aldrig skämmas bort, det kallas att man älskar sina barnbarn, och givetvis även sina barn. :)

    SvaraRadera
  5. Eva, man försöker...man försöker....

    SvaraRadera
  6. Cici, man har vissa privilegier som farmor/mormor!
    Fas jag upplever att jag kan vara mer pedagogisk/förklarande till barbarnen jämfört med hur jag var med mina egna pojkar. Nu får det ju ta tid, tid som jag inte tyckte att jag som småbarnsmamma.

    SvaraRadera
  7. Åsa Ö, det hotet har jag aldrig hört förr. Men faktum är att en tanke slog mig under lövbuset....råttpest!!! Plockade massor med löv från Kerstins långa hår när vi kommit in, ja det satt till och med skräp som hamnade i badvattnet senare på kvällen...
    Kanske låg det något i din mors hot, fast det inte rörde sig om just barnförlamning.

    SvaraRadera
  8. Kerstin, kloka tankar från en klok kvinna!

    SvaraRadera