måndag 2 oktober 2017

Vilodag!

En måndag kan vara helt perfekt som vilodag.
Om man verkligen ger sig den på det vill säga.
Efter en händelserik helg med trevligt umgänge med alla barnbarn, i spridda skurar, känns det nästan som ett måste.
Kroppen opponerar sig av någon märklig anledning.
Försökte hålla kvar sömnen så länge som möjligt i morse, men det envis kaffesuget tvingade mig upp. 
Körde en tvätt och beslutade att det var alldeles tillräckligt vad hushållssysslor anbelangar. I alla fall denna dag.
Eftersom bloggvännen Robert Warholm skickat mig ett ex. av sin senaste bok, SYND, så var dagens agenda redan spikad. En dag i soffan!
Men tro inte att det är så lätt att vara lat... nej min kära Grannfru ville ut i skogen och det lockade även mig. Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig....
Det blev en alldeles lämplig stund i friska luften för att legitimera total slöhet resten av dagen.....
Nu ska jag vila mig i form!


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

4 kommentarer:

  1. En vilodag kan vara när som helst.
    Idag har jag en sådan. Tackade nej till en lunch idag. Orkar inte snygga till mig. Skönt att bara slappa. Herrn i huset är upptagen med sitt.
    Jag håller med dig att kroppen säger ifrån när den inte får vila lita. Med vila menar jag inte att man behöver ligga eller sitta still, utan att det är inget måste som skall göras.
    Ha det bra
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Så är det Viola, ibland behöver man bara stanna upp lite.
    Ha det gött.....

    SvaraRadera
  3. Efter att ha hämtat dottersonen i Ängelholm i morse, så blir det vilodag resten av dagen idag. Fast mest beroende på det idoga regnandet. Annars hade jag nog cyklat en runda.

    SvaraRadera
  4. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera