onsdag 17 januari 2018

Allmänheten varnas!



Så sprids då dessa hatbrev återigen. 
Varje år är det samma visa.
Med den käcka färgen och det stora formatet letar sig denna information in i varje hem. 
Förödande information för alla som redan nöter på knäskålarna. Övriga medborgare kan lämna detta brev därhän.
Dessutom har det i dagarna kommit till min kännedom att mitt statliga ( egenhändigt intjänat) bidrag ökats med 198 spänn efter skatt!!!
Så nu har jag ett digert arbete med att omarbeta hela min budget.
Eftersom min tid här på jorden ständigt naggas så gäller det att skynda sig så att jag verkligen hinner njuta fullt ut av denna nya tillgång.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

5 kommentarer:

  1. i orange kuvert finns inte allt, lurar lite - två tanter borde flytta ihop, som man gjorde när man var ung och fattig student. Sen har jag lärt mig denna vecka, att när man behöver senare i livet hemhjälp och annat, så jämnar det ut sig: Avgifterna regleras så att de med hög pension betalar höga avgifter och de med låg pension mycket mindre. Så i slutändan lönar det sig inte att slita ihjäl sig för hög pension...

    SvaraRadera
  2. Jag har slutat att bry mig om det där orange kuvertet.Det blir några hundralappar men det äts ju upp av alla prishöjningar.Det gäller att hålla sig vid liv så man kan tillgodo göra sig förmånerna. Vid 85 får man fri sjukvård Nu går jag hos sjukgymnasten, visst det heter numera fysioterapeut, och får akupunktur och jag har blivit bättre, fyra gånger till och då hoppas jag att det onda har släppt.
    Nytt år och nya tag, sägs det. Jag vet inte vad jag skall ta tag i. Jo, det är det här med vikten. Det verkar som vi är många som kämpar med kalorierna. Just nu orkar jag inte bry mig.
    Ha det bra
    Kram Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet är fyllt av prövningar. Bara att kämpa vidare.

      Radera
  3. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera