torsdag 15 oktober 2009

Andra dagen.....

Börjar låta som en tidigare beskriven skapelseberättelse.... ni vet den där historien som är präntat i en "tegelsten" med små pyttebokstäver på tunna tunna blad. Ja ni vet! Den stora svarta boken!
Riktigt så stort projekt som det som beskrivs där, är det inte att starta upp en ny blogg, särskilt inte när man tjuter sig till hjälp från dom som kan.
TACK alla ni som hjälper mig hela tiden!!!!
Hur som haver, jag kör och ser hur långt det räcker....Om jag nu inte får det snyggaste stuket på bloggen så är det inte hela världen, det är tänkt att texterna ska vara det viktiga....jag har ju den andra bloggen för livet i allmänhet och foton.
http://northlongswamp.blogg.se/

Igår fick jag ett utlåtande på mitt bokprojekt, från en skrivarvän.
Fattar än inte att jag vågat skicka ifrån mig min text till två duktiga skrivare/författare, men jag hade kört fast och då är det bra med nya infallsvinklar från andra hjärnor.
Utlåtandet var jättebra, hon är kunnig och saklig. Jag vet att det är mycket som fattas innan (och om ) man ska skicka texten till ett förlag så det är väl bara att jobba på. Jag fick då en nytändning, här ska skrivas.!

¤ Fixa så att skrivaren funkar ( Långa texter vill jag läsa på papper....)
¤ Läsa igenom (IGEN) och stryka......och skriva nytt.
¤ Ta reda på mera fakta.

Ja tre punkter ser inte ut så mycket när man skriver ner dom, men tro mig detta kommer att ta tid! Jag lovar att hålla er underrättade.
Nu har tre koppar kaffe runnit ner genom strupen så nu är jag redo att lämna mitt röda lilla hus och ratta POLON till Staan för att köpa mat som ska räcka en vecka.

2 kommentarer:

  1. Så då e du igång....du kan fråga hur mycket du vill.....
    Maria

    SvaraRadera
  2. Klockan..Gå in på anpassa-inställningar-formatering
    Tidsformat 08.40 eller vad nu klockan står på
    Tidzon (GMT-08:00 Stillahavstid)har jag
    Om du vill ha det lite specielt med texten får man göra en header till din rubrik
    Rita näää det tror jag inte..blir till att göra en ritad bild någonannanstans....
    Maria

    SvaraRadera