onsdag 13 december 2017

Konstaterande....

Kan bara konstatera att min skrivlust inte vill infinna sig.
Suck!!!
Har gjort så många omstarter att det numera börjar bli pinsamt. Känner att det är dax att sluta inbilla sig att det ska bli som förr.... Å andra sidan mår jag faktiskt inte så pjåkigt trots att jag inte skriver. The life goes on.
Läser mer än vanligt och känner stor tillfredsställelse att läsa vad andra åstadkommer. Borde inte det vara gott nog???
Allt underbart som jag haft förmånen att uppleva har ju också passerat utan att jag prompt måste återuppleva det. 
Mina minnen!
Att jag formade ord med stor glädje under några år behöver ju inte betyda att jag ska fortsätta med det resten av mitt liv. Kanske måste jag helt enkelt lägga min skrivarlust till minnesarkivet....
Resten av min tid måste ju levas väl och inte förmörkas av min negativa skrivklåda. Att umgås med nära och kära, och att göra nya spännande bekantskaper, är ju egentligen alldeles tillräckligt för att man ska må bra.
Visst, jag kan plocka fram gamla texter och bli glad över att jag skrivit dom, men det är ju redan gjort.... 
Nä nu är det sluttjafsat.... nu ska jag anamma livet!
Kasta oket!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII


3 kommentarer:

  1. Kasta oket, skriver du. Det gör du nog rätt i när inte lusten att skriva finns.
    Jag har också en hel hög med dagböcker, som är skrivna under olika perioder. För några år sedan läste jag vad jag skrivit och konstaterade att det var när livet var jobbigt som jag skrev. Varför skrev jag inte när livet
    var roligt? Jo, det fanns inget behov då och ingen tid att pränta ner vad man gjorde och kände.
    Dagböckerna ska på soptippen, det är inget jag vill lämna efter mig. Varför de fortfarande ligger där i sin låda, ja, det vet jag inte.
    Nu är livet behagligt. Tyvärr har jag barnbarn som inte mår så bra. Min ex-man, barnbarnens farfar var psykiskt sjuk, vilket verkar gå i arv. Detta tänker jag mycket på, men jag kan inget göra och försöker tänka så.
    Anamma livet, vilket bra mantra.
    Ha det bra och GOD JUL. Vi hörs nästa år.
    Kram Viola


    SvaraRadera
  2. Tack snälla Viola för dna tankar.... Önskar dig en bra julhelg! Vi hörs absolut....
    Kram från Inger

    SvaraRadera
  3. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera