söndag 16 oktober 2016

Utdöende forum...

Ja det är väl bara att konstatera att bloggvärlden är i en negativ fas.
Eller så är det bara i min bloggvärld det pågår. Har ju inte tillfört speciellt mycket själv så egentligen borde jag hålla truten......
Det blir dock lite trist att verka på ett forum som ser likadant ut, dag efter dag.
Då, för länge sedan, när jag började med bloggandet var det ju knappt man hann med. Läsa alla nya inlägg, kommentera, skriva nya inlägg med mera med mera....Ja det var tider det.
Nu är det Ansiktsboken och alla andra sociala medier som jag inte ens kan stava till, som slåss om vår uppmärksamhet. Inget fel med det nya men håll med om att det snart inte finns något som varar längre än en fiskfjärt....
Suck och stön så ålderdomlig jag plötsligt känner mig.
Tror jag bakar ett matbröd, det kan jag då hantera.
Och det räcker då en vecka i alla fall......



7 kommentarer:

  1. Jag tror du vet vad jag tycker och bloggare blir jag nog aldrig igen. Att blogga i syfte att skriva av sig, liknande en dagbok, tror jag har ett stort värde för vissa kanske under vissa perioder i livet. Jag vet en dam i dessa trakter som har bloggat i 14 år, varje dag och dessutom finns hon på Instagram och ett par andra ställen. Bloggen lämnar hon inte, det är hennes livlina, den har hon och går tillbaka till för att få perspektiv säger hon. Men, som sagt, inget för mig och det verkar ju som fler är av den åsikten. Ser att flera av de gamla bloggvännerna skriver alltmer sporadiskt, kanske ett par inlägg/år jmfrt med nästan dagligen tidigare.

    SvaraRadera
  2. 'Ansiktsboken'... vad är det? - efter en stund fattade jag...

    SvaraRadera
  3. Hej igen, lite lek med ord bara....

    SvaraRadera
  4. ja - hej igen! - det var längesen...

    SvaraRadera