tisdag 7 februari 2017

Vägval.....



Före lovlig tid så vaknade jag. 
Trots stor ansträngning så hittade jag inte tillbaka till Drömriket. 
Gav upp och kopplade på autopiloten. Efter så många år som jag trampat på jordskorpan så tar det bara några minuter innan kroppen är tömd på slagg och fulltankad.
Efter den sedvanliga kaffemängden så sitter jag då här för att låta tankarna bilda lite efterlämningar.
Funderar på en vän som vandrar på en helt annan plats, både i livets skede och rent geografiskt. Placerar honom på Framtidens väg. En fin väg med diken på var sida. Det vänstra diket har små vackra röda blommor, så sköra. Det högra är alldeles ny grävd och har ännu ingen växtlighet, men det kommer, det kommer. Kanske bakom nästa krök.
Framtidens väg ser alldeles rak ut men låt dig inte luras, det finns avtagsvägar. Möjligheter att slinka in för en liten paus i vandringen. En kopp kaffe kanske på halva vägen....ja varför inte? 
Ibland hittar man rätt väg att gå utan vidare men för egen del hade jag stora bekymmer att ta mig från Smärtans stig. Den var allt för snårig. Släppte inte igenom mig. Faktum är att det tog mig många strävsamma år att röja mig fram. Men nu ligger rishögarna bakom mig och jag njuter av möjligheterna på Framtidsvägen, jag också.
Nu ska jag välkomna den här dagen och eventuellt få något gjort. Det kan köra ihop sig ibland här på Fantasidepartementet!


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII


3 kommentarer:

  1. Jag har läst dina ord och kommer tillbaka och läser de igen när jag känner att jag behöver dem.
    Fint skrivet Inger.

    SvaraRadera
  2. Tack Eva,tänker lite extra på dig idag!

    SvaraRadera
  3. Lifvet bjuder oss på många skeden, somliga som vi bra kunde klara oss utan. Men det fina är att även bland de taggigaste törnen hittar man alltsomoftast åtminstone EN vänlig, liten blomma som vill opp-opp-opp. Det gör mig varm inombords att läsa att du känner att rishögarna befinner sig i backspegeln.

    SvaraRadera