fredag 17 mars 2017

Minnesdag.



Så slumpar det sig så att samma dag som jag "firar" att det är fem år sedan jag köpte min lägenhet, så dör Torgny Lindgren. En av det riktigt stora svenska författarna enligt mig.
Att han dessutom var från Raggsjö som ligger i närheten, om man ser det från en norrlännings syn på saken.
Han var en klurig man och hade en fantastisk berättarådra. Att lyssna på honom var också en fröjd. Pölsan och Humlehonung är nog favoritböckerna. Får lust att läsa om dom.
Mitt firande kom liksom av sig.
Nu kommer jag alltid att förknippa den här dagen med hans bortgång.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

3 kommentarer:

  1. Torgny Lindgren tillhör mina favoritförfattare. Jag skriver tillhör, inte tillhörde, för stora författare dör aldrig. De lever vidare genom sina verk.

    Bat Seba och Ormens väg på hälleberget är nog mina favoriter.

    SvaraRadera
  2. Han kommer alltid att vara levande....genom sina ord! Så är det med de stora....

    SvaraRadera