måndag 10 april 2017

Österåsen.



Så är jag då åter hemma i min lilla lya, efter en helg på Österåsens Hälsohem.
Jag var där för att gå en skrivarkurs och fick lite hälsa på köpet. Vegetarisk kost och nolltolerans mot alkohol och tobak. 
En underbar miljö med ståtliga byggnader. Det var flera meters takhöjd, ja man kan undra varför de byggde så. 
Hälsohemmet byggdes 1901 och drevs som sanatorium.
Nu är det rehabilitering/behandlingsprogram och kursverksamhet som gäller.
Själva skrivarkursen var inte riktigt vad jag hoppades på men den tillförde i alla fall så pass att jag inte känner mig besviken.
Tyvärr kommer väl det mest bestående minnet av denna helg att vara Terrordådet i Stockholm.
Blev svårt att drömma sig bort i den fiktiva världen när den grymma verkligheten gjorde sig så starkt påmind.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

4 kommentarer:

  1. Det är inte alltid kurser lever upp till de förväntningar man har. Skrivarkurs och i samband med god mat var väl inte så dumt. Man kan ju behöva lite miljöombyte också.
    Nu är det en påskhelg som "står för dörren".
    Här är det gäster i dagarna tre. Tre olika familjer. Önskar man kunde ha samma meny, vad enkelt det skulle bli. Påskaftonens meny är så gott som självklar och på påskdagen blir det lamm.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Lammmmmmm är gott. Därför blir jag aldrig vegetarian. Skrivarkurser ska man nog se som inspirationskurser och så skriva i ensamt majestät.
    Glad Påsk Viola.

    SvaraRadera
  3. jag har varit på skrivarkurs på Fridhems Folkhögskola, på kvällen såldes det öl, vin, ost, live-uppträdanden, riktigt mysigt.

    SvaraRadera
  4. Livet är ibland orättvist.....vi gick på gasdrift....

    SvaraRadera