lördag 12 augusti 2017

Varför våndas?

När man känner sig vilsen i tillvaron är det lätt att tankarna löper amok.
Detta drabbar mig lite då och då, men speciellt påtagligt under sommaren. Jag väljer att skylla det på alla förväntningar som vi människor skapar inför denna korta årstid. 
Allt ska hinnas med.
Det ska vara vackert väder och alla ska vara glada och lyckliga.
Väldigt få upplever detta.
Nu nalkas hösten som är min årstid, och jag kan snart pusta ut.
På grund av det ostadiga vädret så har sommaren varit rätt hanterbar för en mogen kvinna i en tvårums lägenhet med österbalkong.
Dock och icket förty så har den gnagande oron funnits där.
Var ska jag ta vägen?
Det är liksom inte optimalt att vistas inomhus eller på stadens gator när solen slösar sina strålar. 
Idag är en sådan dag.


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig i vad du skriver. Vi längtar till sommar och värme och "det mesta regnar bort",som vi sjunger i visan.
    De soliga dagarna vill vi ut och vad ska man hitta på. För min del har jag slutat att åka till stranden och bada. Promenad i skogen, nej det är för varmt. I dag blev det ett besök på torget och de hade fortfarande svenska jordgubbar.
    Vi har balkong åt sydväst och ett träd som skuggar så där lagom. Vi åt middag där halv sju i kväll.
    Snart är det höst och vinter. Skönt att tända ljus och krypa upp i soffan med den där boken jag skulle ha läst i sommar.
    Kram Viola

    SvaraRadera