torsdag 8 mars 2018

Fyllda rutor!



Visst låter det som ett bakrecept?
Men det är inte det jag åsyftar med rubriken utan nu handlar det om korsord. Denna fantastiska syssla som slukar tid om man nu har den läggningen. Och det har jag. Visserligen är jag även här något av en "periodare" men det ligger alltid ett korsord på köksbordet med en bläckpenna redo. Ja, jag löser med bläckpenna bara för att det är så mycket behagligare att skriva med bläck. när jag skrivit fel vilket minsann händer så blir det ju lite kluddigt i mina kryss, men jag skickar aldrig in dom så det spelar ju ingen roll....
Jag köper Mästarkryss tidningen som utkommer med 6 nummer per år och det brukar räcka för att motionera mina grå.
På senare tid har jag dock fastnat allt längre stunder med mitt lösande så det blir alltmer ont om tomma rutor.... 
Så nu har jag beslutat mig för att följa Granna Fruns tips att köpa en målarbok för vuxna. När jag första gången hörde talas om dessa målarböcker för några år sedan tyckte jag nog att det var lite "barnsligt" men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Gillade att måla i målarböcker som liten och även att måla med barn och barnbarn, så varför inte...? 
Om jag börjar måla så kommer kanske MK att räcka till nästa nummer kommer.
 Lev väl alla kvinnor, inte bara idag utan alla dagar!!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII


2 kommentarer: