torsdag 28 april 2016

Samma visa.....



År efter år, samma visa är det!
Sommarkläderna har åter krymt under vintern.
Alltså hur är det möjligt?
Återigen måste man inse att en förändring på matintaget måste till. I mitt fall tycker jag, rent mentalt alltså, att det är en försämring!!!
Alltså, finns det någon där ute som tycker att en sås gjord på lättmjölk blir lika god som den med grädde....allvarligt!!!!!
En veckas späkning har resulterat i ett halv kilo mindre späck.....
Det är icket tillfredsställande enligt mig.
Nä nu måste jag ut och röra på fläsket och leta fram lite mental styrka.

Nog vore jorden fagrare
om folk var lite magrare?
/Tage Danielsson

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

4 kommentarer:

  1. Själv köper jag större kläder. Man måste vara så målmedveten om man ska gå ned i vikt och det orkar jag bara vara någon dag då och då

    SvaraRadera
  2. Målmedveten, just det måste man vara. Nu är det mitt viktigaste ..... mål.

    SvaraRadera
  3. Vikten är besvärlig... I min ungdom var min mor rädd jag skulle gå av på mitten, så såg jag ut då! Nu tror jag inte hon skulle tycka och tro det. får hoppas man kan promenixa lite framöver, bra för både kropp å själ!!!/ Matsiträsket

    SvaraRadera
  4. Ja du Mats det mesta förändras med tiden. Vkten har ökat och kvalitén har minskat. Ha en bra helg i alla fall.

    SvaraRadera