måndag 2 maj 2016

Min bestämda åsikt!



Så kom då de varma solstrålarna....
Efter ett par timmar i strålglansen kände jag att min partitillhörighet avslöjades. Mycket passande just denna dag!
Arbetarklassens egen röda dag.
Min högra sida är icket önskvärd brukar jag skämtsamt säga och det stämmer faktiskt.
Min ryggskada är värre på högra sidan.
Högerbenet värker mera.
Höger bröst är avlägsnat på grund av cancer.
Högeröra är ondare, har sämre hörsel och är utstående!
Om en vecka ska jag operera höger öga.
Som sagt: Högersidan är icket önskvärd!
Partifärg eller inte så kommer jag nog att blanda upp ansiktsfärgen med lite bruna prickar....
Njut av solen med måtta!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

6 kommentarer:

  1. Du är rolig mitt i allvaret. Som vanligt, och jag blir glad av dina ord. Som vanligt ��. Matsiträsket

    SvaraRadera
  2. Kära Mats, enda gången jag håller till höger är i trafiken...och jag blir glad av dina kommentarer....som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Jag är också röd, kokande röd av ilska. Jag kan oftast inte kommentera hos dig, och ibland misslyckas jag hos ett par andra som jag följer. Skrev ett sprittande och spirituellt inlägg på ditt förra inlägg, men icke sade Syrak. Politiskt, tja det vete fasen. Har blivit så besviken på vuxenvärlden så jag tror nästan bara på Robert Lind i Kramfors numera. Hos mig är det vänstersidan som spökar, ha ha. Vänster höft, vänster knä, vänster öga osv. Lustigt är det. Hur gick det med ögonen förresten, starr???

    SvaraRadera
  4. Inga-Britt min sköna böna, jag sätter också stor tilltro till Robert Lind i Kramfors! Enda kruxet är väl med honom att jag inte vet om han lever längre.....
    PS jag skriver ett mail till dig så diskuterar vi vidare....DS

    SvaraRadera
  5. Det låter nästan som om du valt sida, haha! Skämt åsido, kroppen är en bräcklig farkost i livets stormar och det gäller väl att sköta om den så gott man kan. Själv är jag urusel på det men har haft turen att klara mig rätt bra så här långt. Att vara förkyld i en vecka tär på mitt tålamod, så jag vore nog en riktigt tråkig patient om det gällde något mera långvarigt och allvarligt. Om det är en starroperation du har framför dig, så ska det nog gå bra. K har gjort det på båda ögonen och det gick både snabbt och smidigt. Lycka till, vad det än är!

    SvaraRadera
  6. Cici,ja ibland skulle man vilja bli lite genförbättrad. Jag måste byta lins innan dom kan opera gula fläcken. Nu är det bara den enkla operationen som ska göras så jag är inte orolig. Hoppas snuvan flugit sin kos.

    SvaraRadera