tisdag 17 maj 2016

Norge och svåra val.....



Erinrar mig att det är Norges nationaldag men se Pingsten passerade utan minsta lilla hänryckning.
Så kan bli när dagarna är tämligen lika.
Närmaste dagarna ska jag ägna mig åt många svåra val. Alltså att resa med liten packning är ju inte riktigt min grej. Faktum är att resa inte heller är det, fast jag är villig att lära mig det. Vill lära mig det!
Nu ska fyra glad damer ut på en bilresa i en veckas tid. Ja ni förstår ju själva att första problemet blir....PACKNINGEN!
Jag har en mycket välutvecklad gen. Om-uti-fall-genen.
Både livrem och hängslen är en säker metod.
Nu går det ju inte att ta med tre jackor, fyra byxor, trettio tröjor och hundra par skor......Nä jag måste välja.
Har en känsla att det blir svårt.
Bäst att sätta igång och provpacka....
Håll tummarna.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

10 kommentarer:

  1. Håller hårt, i tummarna. Känner igen problemet och har reducerat packningen med året, faktiskt så mycket så att jag haft svårt att få kläderna att räcka till, ha ha. Svårast är ju om man är osäker på väder och aktiviteter. I-landsproblem ja visst, men lika fullt problem. Packa lugnt.....

    SvaraRadera
  2. Ingabritt, nog är det märkligt att man skapar sig stora bekymmer av små saker....man borde veta hut!

    SvaraRadera
  3. Tack kära gubben, du ska veta att jag tänker på dig och din svåra sorg, ofta. Kämpa!

    SvaraRadera
  4. Hannele, tja vad packningen anbelangar så har jag redan insett att vi borde hyra en buss.....
    tack för din visit hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. (jag tror att det finns saker att köpa under resan. Räkna sju tröjor på sju dagar - sedan plockar du bort två. Samma byxor använder du flera dagar, osv. Jag har såna där tunna lätta snygga saker man drar över tröjan och är fin på kvällen, säljs typ Lindex. Mina söner har försökt lära mig packa :)

      Radera
  5. (i sportaffärer säljs snygga fina ull- och bambutröjor; luftiga, varma, svala... allt på en gång. Bara vädra och ok igen, man skvättas och fryser inte i dem. Jag fått ärva lite av sönerna :)

    SvaraRadera
  6. (äger en tunn fin vindjacka som jag knycklar ihop och får plats i min lilla handväska! Plockar fram på kvällen när det blir svalare)

    SvaraRadera
  7. Hanne, men guuu så många tips.
    Detta är trots allt ett ytligt problem....det ordnar sig bara jag kommer iväg.

    SvaraRadera