fredag 13 maj 2016

Folktro och människotvivel!



Idag är det åter en sådan där dag som uppmärksammats på grund av datum. Fredag den 13....
Enligt folktron ska man inte påbörja något arbete denna dag ( passar fint för det har jag absolut inte tänkt heller....) ej heller ska man starta en resa. Passar också fint för jag ska inte ut och resa förrän nästa helg. Mer om den senare.
Nu är jag inte så vidare troende, vare sig det gäller folktro, religion eller annat oknytt.
Nä jag är nog mer en realist som försöker se saker och ting för vad dom är.
Idag är väl ett datum som alla andra enligt mig men det blev ju till ett blogginslag i alla fall.
Rubriken nämner även att annat ord: Människotvivel! Där har jag absolut stora tvivel....Nog tusan kan man väl få tvivla på människan av idag....
Kanske är det bättre att hålla sig till gammal folktro?????
Nu känner jag mig ambivalent.
Måste ut och leta efter svarta katter som jag kan spotta på och uppställda stegar som jag kan krypa under.....kan alltid börja med att slänga nycklarna på bordet.
Här ska testas!
Hoppas vi syns......

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

3 kommentarer:

  1. Hur gick det med testerna? Hoppas att du inte råkat ut för något otrevligt. Om - inte tror jag att det berodde på att du la nycklarna på bordet.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Viola, dagen avlöpte bra. Lugnt och fint.

    SvaraRadera