torsdag 5 maj 2016

Varm som bara den!


Ja så kanske man har frusit klart för i år???
Verkar som man kan börja klaga på värmen....
Nä jag skojar bara men erkänn att det ligger något i det. 
I alla fall har jag en viss tendens att uttrycka mig negativt om värmen trots att jag är glad att slippa vintern.
Antar att min termostat inte är inställd för att klara alltför höga temperaturer.
Tur att man kan söka sig till skuggan.
Min balkong vetter mot öster så där är det olidligt varmt på förmiddagen. Dessutom är den inglasad så man blir liksom lite kokt där på morgonen, men från lunchtiden och till sänggående är det perfekt på min balkong. Jag har mer eller mindre flyttat ut på balkongen. Måltiderna intas där och det är mysigt att sitta i lilla gungstolen och läsa. 
Jag får med andra ord en trerummare under sommaren.


 Vill man läsa något roligt så är mitt förslag: Tage Danielssons POSTILLA:
Idag får ni ett par rader som förklarar lite om våren.

Gläd dig i din knoppning, ty snart skall du vara utslagen!

Och visst kan man känna sig helt utslagen efter en stund i solen....
Måttan är bäst.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar