måndag 13 juni 2016

Hälsodagar!



Håll i er....nu ska jag chocka kroppen med en tredagars kurs på Medlefors.
Undrar hur det ska gå med min sargade kropp.....fallskadan håller på att ge med sig men en ovälkommen smärta i högerknä har slagit rot.....
Enligt inbjudan så ska vi träna efter vår egen förmåga (?????) och då undrar jag om man ska ta med soffan?
Struntar nog i det och avvaktar.
Vad jag verkligen ser fram emot är maten som serveras på Medlefors....och även lite träning, i alla fall tips för en kropp i förfall.
Från Tage Danielssons Postilla hittar jag följande text: 

Att rusa fram mot fjärran mål
i svettig träningsoverall,
ta in det försprång man förlorat
och känna hjärtat bli förstorat!

Promenera ofta!
Ät lagom!
Lev mycket!
Det är mina visdomsord!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIII





1 kommentar: