torsdag 2 juni 2016

Ett stort fall framåt!!



Efter en mycken sen start på dagen (  inte vanligt att jag vaknar 9.30!!!) utformade den sig till en trevlig dag.
Först en tur på berget i sommarvärmen sedan en utflykt med en god vän.
Väl hemma monterade jag ihop det nya skoskåpet som jag köpt. Äntligen ska det bli lite ordning på skohögen.
Satte igång en tvätt och började montera.
Samtidigt klart. 
Skåpet står färdigt och jag börjar tömma maskinen. Tröjorna ska hänga på balkongen....
PANG, BRAK och KRASCH.....
Så ligger jag med skallen i fåtöljen i rummet???
Kravlar mig upp ( med möda) och kollar så att skåpet inte blivit skadat.
Min vänstra sida protesterar vid minsta rörelse.
Herre guuuuuu....
En svullnad och ett blåmärke på vaden, skrapsår på knäet men ondast gör det i bäckenet.
Måste ha vridit mig när jag gjorde svanhoppet till fåtöljen.
Allteftersom kvällen går så ömmar varenda liten skitmuskel i kroppen. 
Idag blir det en lugn dag för frun.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

6 kommentarer:

  1. Det stämmer nog som dom säger, att de flesta olyckorna sker i hemmet. Mattkant? Hoppas att det bara är musklerna som fått sig en omgång och inte några skelettdelar. Var rädd om dig, det finns bara en av dig.

    SvaraRadera
  2. Nytt försök. Har misslyckats med att kommentera hos dig, nu borde det gå bättre. Välkommen hem från trippen. Det verkar som om du fått valuta för pengarna. Nostalgi på hög nivå. Kan tänka mig att ni hade mycket att ventilera. Men, du Inger, det var inte roligt med din vurpa i fåtöljen. Låter som ett blodtrycksfall. Det kan man ju lätt förhindra om man bara är observant. Här är det bageri i stugan. Två sorters favoritmatbröd och kanske blir det en mjuk kaka också. Midsommar nalkas och många munnar ska mättas! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått för dig? Blir lite orolig när det inte dyker upp några nya inlägg här.

    SvaraRadera
  4. Cici, tack för omtanken, men nu går det bara framåt.....

    SvaraRadera
  5. Inga-Britt, hej igen. Nä något blodtrycksfall var det inte utan ett minnesbortfall. Glömde att skåpet stod där....men nu mår jag fint. ( Skåpet står på sin rätta plats mu...)

    SvaraRadera