fredag 10 juni 2016

Mysigt väder!

Nu är mysfaktorn hög hos mig!
Regnet öser ner och luften förflyttar sig fort.
Nu protesterar kanske en del men jag gillar lite oväder då och då. Ja det är sant, är en riktigt ovädershäxa.
Dessutom övar jag mig på att bli mer positiv i mitt sätt att leva.
Inte belasta mig med alla dessa måsten.
När vädrets makter lever rövare så är det ju helt legitimt att slasa omkring inomhus. ( Vad jag däremot inte fattar är varför jag hellre slasar omkring i sunkiga kläder istället för nyaste tröjan.....????)
Jag ligger på soffan och läser hur länge som helst.
Ser den där filmen på Netflix fast det är mitt på dagen.
Unnar mig en extra kaffepaus och smör på nyttiga skorpan.
Men..... 
Koppen välter och kaffet rinner ner mellan spis och bänk.
Fram med skurhinken.
Fram med spisen.
.....Men hur i hela friden kan en kopp rymma såååå mycket....och varifrån kommer alla smulor och allt det gråa luddet ifrån....? 
Bakom min spis!
Måste erkänna att det blev lite svårt att le och tänka positivt just i den stunden.
Måste öva mera.

IIIIIIIIIIIIIIIIII

5 kommentarer:

  1. Ha ha har man inte jobb så blir det något i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Ha ha har man inte jobb så blir det något i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Tja, man får väl ta det som det kommer. På gott och på ont. Men nu har du säkert snyggt och fint bakom spisen.

    SvaraRadera
  4. Precis.....bara komma och titta!

    SvaraRadera