söndag 21 augusti 2016

Fårtin däjs.....

Efter fjorton dagar med "barnarbete" är jag nu åter en frigående höna!
Trots att de underbara barnbarnen bara skänker mig glädje så har jag inte den rätta orken att ta hand om de små på heltid. Som tur är så finns föräldrarna där och tar över ansvaret när jag säger upp mig.
Vad gjorde jag då igår med den första fria dagen.....ja inte är det mycket att hetsa upp sig för precis.
Gick min timme på berget.
Städade mina 60 kvm.
Tvättade sängkläder.
Satt på balkongen och slöade.
Läste....men somnade en stund.
Bakade mitt matbröd.
Slöade framför teven
Strök sängkläderna.
Intog min sköna säng.
Som sagt inte så märkvärdigt men vitsen är att styra över vad, när, och om man vill göra något.
Precis som ett frigående höns......


Ät bara ägg från frigående svenska höns. Lokalproducerade och gärna ekologiska!!!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

4 kommentarer:

  1. Dessa älskad barnbarn! Får man inte träffa dom på några dagar känns det som om det varit veckor sedan senast, men har man umgåtts dagligen ett tag känns det ganska skönt när dom far hem. Så att man kan få längta efter dom igen.

    För övrigt lät det väl det där som en helt ok söndag. När alla besökande barn och barnbarn till slut lämnat stugan blev det en hastig kvällsmåltid och sedan en timmes slit med gräsklipparen. Men det lär ju vara nyttigt att svettas lite, och i dag är jag glad att det blev gjort med tanke på regnandet. Jag vet inte om jag varit med om en sån krävande gräsklipparsäsong någon gång. Men bra för bonden, han har mat till korna så det räcker och blir över.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om allt du skriver.....
    Snart får du svettas med snöskottningen istället för gräsklippning! Ombyte förnöjer.....

    SvaraRadera
  3. Ja herreminje. livets efterrätt!!! Nu är den ju av ett annat slag för mig eftersom jag är permitterad. Men minns när den tiden var som intensivast att jag ibland ville hoppa direkt till kaffet, ha ha.

    SvaraRadera
  4. Men fy kan man bli permitterad.....Är det tillåtet????
    Jag kommer att åberopa någon form av praktiktjänst i så fall!!!!

    SvaraRadera