lördag 13 augusti 2016

Glädje!!!!



Så kom hon då äntligen, lilltjejen som vi väntat på.
Glädjen är givetvis lika stor varje gång ett efterlängtat och friskt barn föds. Men lite speciellt kanske det är eftersom det (förmodligen) är sista gången jag kommer att vara så här nära en födelse.
Den tvåårige storebrodern har hållits vid god vigör med gemensamma krafter från morfars och så farmor-inger som han säger.....mig veterligen har han bara en farmor men så säger han i alla fall.
Att umgås med en vetgirig tvååring tar på krafterna, det vet alla som försökt sig på det.
Samtidigt som det är så roligt så är man ju helt utmattad efter ett par dygn.
Det lilla nyfödda livet kommer säkert att kräva egna kraftinsatser från sin farmor så nu gäller det att hålla sig i trim så att man orkar.
Jag börjar med att vila.....


Antar att det betyder att jag kommer att ha världens starkaste rygg imorgon.......

IIIIIIIIIIIIIIII

9 kommentarer:

  1. Här händer det grejer när man inte tittar in! Stort grattis till ett nytt barnbarn! Man kan nog aldrig få för många.

    SvaraRadera
  2. Tack, man skulle bara haft dom tidigare......När man var yngre i kroppen, nu får man försöka lita på ett ungt sinne......

    SvaraRadera
  3. Nämen guuu så kul. Farmor igen. Är det inte fantastiskt att hälsa ett nytt litet skott på familjeträdet välkommen. Mitt yngsta barnbarn och om ingen har Saras anlag och talanger, det som alltid kommer att vara det yngsta, fyllde 12 i somras. Äldsta blir 24. Inte att undra på om man låter bli att putsa på spegeln. Farmor Inger, ja dom säger ju vad dom vill vi är ändå glada över att vara någon i deras liv. Jag har ett barnbarn som nästan alltid bara säger Ingabritt och det duger ju bra. Men, när han var liten kallade han mig för charmor!!!!Lycka till med den lille.

    SvaraRadera
  4. Charmor. ...så fint, det ska jag be att mina fyra barnbarn börjar kalla mig.... kul att du skrev några rader.

    SvaraRadera
  5. Be dom kan du ju alltid, ha ha. Du får satsa på nyfödingen och ta det i rätt tid. Det är en viss period i språkutvecklingen då det är svårt med f-ljudet. Det blir ch eller s enligt en talpedagog i min bekantskapskrets och jag minns min lille brorson som stod i spjälsängen och skrek, lyss mig!!! när han ville upp.

    SvaraRadera
  6. Din visdom imponerar som alltid. Jag vet ju att det inte är helt lätt att styra de små.
    Jag är glad att dom överhuvudtaget finns till och vill vara med mig så vad dom kallar mig är ju helt ovidkommande om man tänker efter.

    SvaraRadera
  7. Hurra o grattis till utökning av farmoringerskapet

    SvaraRadera
  8. Tack Mammahäxan säger Farmorhäxan.....

    SvaraRadera