måndag 29 augusti 2016

Rajtantajtan.....



En vecka fylld med nöjen.
Ja ibland klumpar det ihop sig.
En helt vanlig tisdag kan man förgylla med utemiddag och bästa vännerna.
Enda malören var att jag fumlade med att flytta fötterna i lackskorna.....mycket nära att näbben slog i gatan, men med ett konststycke utan like undvek jag det. Men en sträckning i ryggen och en blå högertå blev resultatet.
Börjar ju fundera om jag ska vistas bland folk egentligen.....
Den årliga Matfesten gick av stapeln på torsdag och fick ett besök. Gott och trevligt och utan fallskador.
På lördagskvällen styrde jag åter stegen ner på Staan för att lyssna på Ständut Blakk.
Ett helt fantastiskt uppträdande. Jätteglad att jag mobiliserade mig och gick ut vid den tiden när jag i vanliga fall börjar snegla mot tandborsten....
Lyckades även stå på benen.
Inte en enda skada på min gamla lekamen.



IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

2 kommentarer:

  1. Käre tid så du gör 😀 känner igen mig. Ramlade nerför en trappa på Kreta för ett år sedan. Fullständigt nykter, bara sådär vanligt klantig!

    SvaraRadera
  2. jadu Inger, ramla och fumla är mina paradgrenar. Nu har jag varit extra försiktig ett tag eftersom det var Tjejmilendags. I går fullföljde dotter, dotterdotter och gamla jag loppet och allt gick galant och relativt lätt.Förra året däremot fick jag hushållsassistenten, (inte gubben utan den hårda) på lilltån som krossades rejält, inga skor passade och jag linkade fram. Så började det läka och jag tänkte, kanske kan jag springa, då, då hjälper maken mig in med matkassarna så jag skulle slippa bära OCH släpper ned den tyngsta på den sedan tidigare sargade lilltån. Ridå och walk over. Hmmmmm

    SvaraRadera