måndag 26 juni 2017

Lite av varje.



Dagarna kommer och går, så även nätterna. Natten som just passerat bjöd mig på ett envist vakentillstånd. Det var, rent ut sagt lögn att somna.
Trots att jag var nybadad och luktade gott om hela kroppen. Rena släta lakan och en svald insomningstablett, men hjärnan vägrade koppla från. Tankar irrade runt som värsta elvispen. Alls inga obehagliga tankar men väldigt envisa.... Att dom måste tänkas just då???
Sista gången jag sneglade på klockan visade den på 03.18.
Detta sena insomnande innebar ju självklart att jag inte fick i mig morgonkaffet förrän vid 9-tiden.
Regnet öste ner och jag gjorde mig ingen brådska, slavade omkring i morgonrock och njöt av det.
Men så skingrades molnen och solen behagade titta fram.
Rask byttes morgonrocken ut mot gångarkläderna. Så fick min lekamen då sin efterlängtade och välbehövliga tur på berget. Lycka!
Lunchen blev sen och nu kommer även middagen att senareläggas. Misstänker dock att jag kommer att lyckas pressa in alla kalorier i "kakhålet" som vanligt.

Lev väl där ute och ta tiden som den kommer!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIII


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar