söndag 14 november 2010

De glada bagarna....



Igår kunde man köpa mjukkaka i vår fina bagarstuga! Men det gällde att hålla sig framme. När jag kom för att köpa så var det slut, men jag lovades hemleverans om femton minuter. Så jag betalade och gick hem för att ladda perkulatorn. När kaffet var klart så kom brödleveransen. Nu snackar vi om färskt bröd till kaffet. Mjukkakorna var dessutom Jätte-super-duper-goda!!!!





Hoppas att ni får en riktigt trevlig klassresa!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

8 kommentarer:

  1. Levererar dom till Bålsta också måntro?

    SvaraRadera
  2. Det där inlägget skulle du ha haft i går, så man hae haft en chans att gå dit!Hoppas att affärerna gick bra i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad gott, jag minns när jag kom hem från skolan och mamma hade bakat i bagarstugan (numera sommarbörninga), det finns inget godare att få än nybakad mjukkaka.

    SvaraRadera
  4. Åsa, nää det tror jag nog skulle bli en olönsam affär!

    SvaraRadera
  5. Cici jag visste inget förrän igår när jag gick förbi bagarstugan på min dagliga promenad.... Men du är välkommen på en fika hos mig!

    SvaraRadera
  6. Eva, ja det är bland det godaste....att man sedan blir som en gasballong är smällar man får ta!

    SvaraRadera
  7. Så gott med nybakat till kaffet!

    SvaraRadera
  8. Mycket gott!
    Syndigt gott....varm mjukkaka med smör på...

    SvaraRadera