onsdag 17 november 2010

Kallt & Vackert!




För tillfället råder det ordentligt med minusgrader i vår bygd. Det är inte helt fel att tillbringa större delen av sin tid inne och hålla fyr i spisen. Ett ovälkommet ryggskott i bröstryggen gör dessutom att jag väljer att beskåda det vackra inifrån Pörtet. Fast idag unnade jag mig en kortare promenad en liten bit in i skogen, bara för att se det vackra. Förhoppningsvis ska jag klara allt längre turer de närmsta dagarna.




IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

13 kommentarer:

  1. Är ryggskott smittsamt? Det kanske härjar en epedemi just i vår by, just nu, hemska tanke. Min är dock på tillbakagång, behöver bara lite extra stöd när jag ska upp från sittande till stående. Klarade att tillsammans med K lyfta ner den nya slungan från släpet i dag och den ska enligt K väga 100 kg.

    SvaraRadera
  2. Vackertvackert! Men ajaja, hoppas ryggskottet ger med sig, genast!

    SvaraRadera
  3. Cici, ja man kan ju börja undra.... Eller så är det årstiden och de nya sysslorna som framkallar besvären.
    Fortsätt att krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Kära Kärringkollega, ja vackert är det och idag är det mindre ont....nu är det bara det höga blodtrycket som ska ner....

    SvaraRadera
  5. Aj fasen, ryggont! Men med den omgivningen du har kan jag tänka mig att det går att stå ut med ett och annat.
    Undrar om det finns någon tanke från högre makter när sträng kyla oftast kombineras med vackert väder?

    SvaraRadera
  6. Vilka bilder "nästan" så man längtar till Norrland.

    SvaraRadera
  7. Åh så fint! Betydligt härligare än grå och trista november här. Usch.

    Marie

    http://mias.blogg.se
    http://www.meraord.se

    SvaraRadera
  8. Gubben, om det är något vi glesbygdsbor kan så är det att stå ut(e)....

    SvaraRadera
  9. Åsaö. kanske dax att damen letar sig norrut då?

    SvaraRadera
  10. marie, ja vinter ska vara vinter och inget annat!

    SvaraRadera
  11. Vackert!

    Här i Södertälje är jag glad över lite rimfrost och nollgradigt. Fast efter förra vintern känns det rätt OK bara snö faller lagom till jul.

    SvaraRadera
  12. Okej Irene, men här i den norra delen av landet tycker jag allt att det kan vara snö så pass mycket att man kan valla skidorna i november....

    SvaraRadera
  13. Ryggskott, usch din stackare :( Låt andra pyssla om dig så gott det går.
    På snön er är jag avundsjuk. Måtte vi få mängder även söderut i år också. Jag längtar.
    Krya på dig snart.j

    SvaraRadera