onsdag 10 november 2010

Stilla & Lugnt!



Efter helgen så har min kropp sökt sig till vila. Kände att det var lite schwagglit redan förra helgen, men om man har en chans att ha roligt med små gryn så tänker man inte på en skröppelkropp. I alla fall så länge man kan stå upp.
Att ha ont är en van företeelse här i huset, det gäller nu att motverka den känslan. Stilla promenader i skogen och längs byavägen är det jag har gjort...i princip.
Att gå är min bästa medicin.

Att gå i skogen är min godaste medicin.....

Känner mig redan bättre, ska nog ta en kort tur idag också trots att det blåser och snöar för fullt. Sedan blir det en tur till kusten. Först en lunch med släkten, sedan ska viktualier handlas....igen!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

12 kommentarer:

  1. När jag läst dina inlägg förstår jag att kroppen vill ta det lugnt. Så länge man orkar vill man vara med.
    Jag har också upptäckt att promenader är bra när jag har ont. Jag skulle gått ut och gå nu på morgonen men det är så halt att jag avstår.
    Det har börjat snöa igen. Lite tidig vinter för att vara här i Mälardalen.
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Har varit ut på en (mycket) kort promenad. Det blåser mer än friskt....en lätt framåtlutad gång är inte optimalt nät ryggen är av...

    SvaraRadera
  3. En god vän sa..ont ska med ont fördrivas..vet i skam..men att ge sej..aldrig..om man så ska krypa
    Så skogen och allt därtill..världens bästa medikament..ha det..Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken inbjudande stig. Lagom med snö också :D

    SvaraRadera
  5. ja du Maria, nog har jag försökt vara riktigt ond men icket att smärtan viker hädan! men i skogen ska jag vandra om jag så ska krypa fram....
    ha det gott själv.

    SvaraRadera
  6. Gubben, idag har snön vräkt ner och yrt omkring...ovisst om stigen syns ikväll?
    Men då får man väl leta fram laggarna....

    SvaraRadera
  7. Här har det också blitt vinter.....så i skogen törs jag inte gå just nu men det ser härligt ut på din bild!

    SvaraRadera
  8. Åsa. har du kryckig gång än?

    SvaraRadera
  9. Skotta snö är kanske inte den bästa medicinen för en schwagglig kropp, men du kanske har någon som hjälper dig med det. Annars får du ropa, för nu är jag hemma i byn igen.

    SvaraRadera
  10. Välkommen hem, int skottar jag snö! jag bara vistas på den när jag är utomhus....

    SvaraRadera
  11. Såg ut som livets stig, lite krokig, ibland smal men som ständigt bär framåt. ( eller bakåt hur man nu väljer se det).

    SvaraRadera
  12. Mats, du är en riktig filosof du....

    SvaraRadera