torsdag 25 november 2010

Tomteflytt!



Idag har Mullbergstomten åter flyttat till Ålund för att sprida julstämning. Det är nu femton år sedan denna tomte döptes och dömdes till delad vårdnad.
Innan tomtetransporten var jag och kollade blodtrycket. Nu var det betydligt bättre, men jag antar att det hade varit 220/110 igen om jag mätt det efter veckohandlingen....Guuuu vad maten är dyr....och tung!
Nu ska jag mäta trycket morgon och kväll hemma några dagar, sedan får jag veta om det blir till att ta ett piller eller bara ta det lugnt och minska på saltet. Inga kaviarmackor....suck!!!!
Centrera


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

13 kommentarer:

  1. Inte visste jag att du var krasslig på det viset! Då får jag hoppas att det grejar till sig, även om du måste skippa kaviarmacken och minska på saltet rent allmänt.
    Varför kallas gubben för Mullbergstomten, kan man undra?

    SvaraRadera
  2. Nu fick jag det bekräftat det jag alltid vetat!! Tomten bor på Mullberget för det sa min pappa till oss när vi var små. God förskottsjul och ha en trevlig helg. Marie

    SvaraRadera
  3. Cici, inte jag heller!!!! Det löser sig säkert med ett piller....och mindre salt!
    På en julfest i byn 1995 var det en tävling, man skulle döpa tomten. A W och jag visste båda att tomten bor på Mullberget så namnet var självklart. Sedan dess har vi haft delad vårdnad om tomten.

    SvaraRadera
  4. Marie, klok pappa! ( Finns det en anknytning till Byn?)
    Trevlig advent säger jag till att börja med!

    SvaraRadera
  5. Vilket högtryck du hamnat i, har själv hamnat i pillerätande mot trycket med. Men det går saaakta neråt, av någon anledning. Är ju inte ett salt kex jag,,,

    SvaraRadera
  6. Jag är uppväxt på andra sidan Mullberget, Lillkågeliden.

    SvaraRadera
  7. Så bra att det höga trycket upptäcktes. Det brukar ju inte ge några nämnvärda symptom. Pillren brukar reglera bra. Håller naturligtvis tummarna. Kan du inte köpa lättsaltad kaviar? För utan, det går ju rakt inte.

    SvaraRadera
  8. Mats, nog tycker jag att du är en salt kille....

    SvaraRadera
  9. Marie, Lillkågeliden minsann! Ser man Mullberget därifrån?

    SvaraRadera
  10. Ingabritt, ska genast leta efter lättsaltad kaviar.
    Trycket (det övre) har lugnat sig lite men undertrycket trilskas. Pulsen däremot är låg och fin!

    SvaraRadera
  11. Man ser inte Mullberget, det är skog och annat ivägen. Men tomten bodde ju där och nån gång var vi dit på utflykt. Sen hade vi ju "Mullbergsjohan" bara det gjorde att stället var spännande och mytomspunnet även om man inte hade riktig koll på var det var.

    SvaraRadera
  12. Och mullbergJohan är jag släkt med, världen är inte så stor. Det var grabben det, mulbergsjohan vill säga!!

    SvaraRadera
  13. Mullbergsjohan, ja honom har man hört talas om....kanske var han som en tomte?

    SvaraRadera