tisdag 21 december 2010

Dygnsrytm...

Bild på Pörtet från denna dag ifjol...
Kunde lika gärna varit från i dag!!





Herreminje, tänkte jag när jag upptäckte vad som hänt! Efter att ha varit som ett "mörtyngel" flera gånger under natten. Vid fyra var jag nog piggare än en mört till och med.
Men tydligen tog sömnen revansch och förde mig till ett medvetslöst tillstånd. Ovetande om detta tassade jag upp som vanligt för att morgonkissa, slängde ett getöga på köksklockan, "såg" att den var kvart i sex, snart skulle Makens väckarklocka ringa till en ny dag. Hupp, blicken på rumsklockan ruskade om mig och jag återvände till köksklockan. Nu tände jag lampan. Gapade! Klockan visade på halv NIO!!!!!! Gick till sovrummen och såg att Maken lämnat bingen. Herreminje!!!!Hur kunde detta hända? Nu har jag dock fått igång kroppen, nu ska det arbetas ifatt. De frusna, benfria gäddfilèrna har plockats fram (Tack Laila och Egon) laxbitarna ligger också på upptining. Ikväll ska det lagas mat! Havreflarn ska bakas och så lite allmän städning, eventuellt gör jag bort att plocka fram granen också. Imorgon bär det av till Staan för att handla det sista så den dagen blir nog extra kort. Men då ska jag minsann inte försova mig, så det så!!!!!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIII

12 kommentarer:

  1. Fisk... det får mig att tänka på senapsgravad strömming :-D mmmm...

    Så vansinnigt gott och passande inför julen!

    Kramar från mig <3

    SvaraRadera
  2. Ja men jisses... ska några ynka timmar störa sinnesfriden på detta viset - och resultera i en kedja av aktiviteter som den mest morgonpigge må avundas :D

    SvaraRadera
  3. Pennelina, jag tänker på inlagd sill, gravad lax och husets gäddpatè...mums fillibaba.
    Mört har jag bara fått på kroken men aldrig ätit....

    SvaraRadera
  4. Gubben ska veta att en saktelig kärring inte har råd att slösa sina timmar på sömn.
    Mycket ska ordas i Pörtet inför denna helg.
    Men i januari ska kärringen vila ut....

    SvaraRadera
  5. Jag köper dina fiskar också... vi gravar, lägger in och patéar också :-D

    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Men vet du inte att man dessutom blir vackrare av att sova? Har du inte känt dig lite extra tjusig idag?

    SvaraRadera
  7. Vila i frid du, vad ska du upp i ottan och göra? Nog hinner du med det planerade under dagens ljusa timmar.

    Jag har klarat av stadsbesöket i dag, men det var inte roligt att färdas på vägarna i snöröken.
    Både julklappar och julmat inhandlades under tiden K var på sitt veckobesök på lassa. Dessutom hann vi med en tittin till barbarnen. Fick två näspussar av den yngsta. Gottegott.

    SvaraRadera
  8. Pennelina, det låter tryggt...och gott!

    SvaraRadera
  9. Vad är det du säger Gubben??? Det hade jag inte en aning om...ska genast krypa till sängen!

    SvaraRadera
  10. Cici, jag har blivit så långsam...ALLT tar tid!
    Imorgon ska vi göra "sista resan" och jag ska minsann också tjuta mig till lite goa pussar!
    Natti, natti!

    SvaraRadera
  11. Det var månförmörkelse i tisdagsnatt....stör sömnen för många stod det i Enköpingsposten OCH dom kan ju inte ha fel. Kram

    SvaraRadera
  12. Inte för att jag vill va värst, men nalta värre var det för mig. Vaknade halv tio och skulle va i stan klockan 10 för att få håret friserat till anständighetsnivå. Det blev kattvätt och tandborstning i bilen. Nu är kvällen här och jag gäspar käkarna ur led. Det är liksom 3-tiden på natten för mig. Nåväl, snart kommer jag väl i rätt fas. TACK för "söt" försändelse förexten. Blev jätteglad.

    SvaraRadera