söndag 12 december 2010

Katta...



Det sägs att i mörkret är alla katter är grå. Den här katten är en så kallad grårandig bondkatt som tillhör en granne, och den blev verkligen grå!!!! Jag fotade den genom fönstret så skärpan blev ju inte den bästa... Man kan inte låta bli att förundras över hur smidigt en katt rör sig och vilken god klättrare den är. Just den här katten var sugen på en bit djupfryst fläsksvål, den klängde sig fast en god stund och åt av fläsket. Brydde sig inte ens om att jag knackade på rutan!




IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

6 kommentarer:

  1. Oj, den stackaren var riktigt hungrig!

    SvaraRadera
  2. Lika lydig som vår käre Loffe, men säkert lika varm och go att krypa ihop och mysa med.
    Kram Vivi-Ann

    SvaraRadera
  3. Det förvånar mig inte att ni har kattbesök vid fågelmaten men jag blir förvånad över att det bara är en katt där. Det är inte säkert att den där kissen tillhör de keligas skara.

    SvaraRadera
  4. Imse, ja verkligen, men den var inte speciellt mager.

    SvaraRadera
  5. V-A, jag tror inte att detta är en myskatt, är nog en utekisse!

    SvaraRadera
  6. Cici, som du vet så finns det mer än en katt i området, som håller nere råttbeståndet. Men det är första gången jag fångat en katt som äter på fläsket....Knappast en myskatt som sagt!

    SvaraRadera