söndag 2 januari 2011

Första skidturen!



Årets första skidtur är avverkad. Det blev en riktigt trevlig tur i ett fint vinterväder. Sonen banade väg och jag hakade på. Jag var rejält svettig vid återkomsten till Pörtet, då stod Maken på gårdsplanen och ville också åka en tur. Döm om min förvåning när sonen hakade på och åkte en vända till....som om inte en timme med morsan räckte!!! Den ungdomen, den ungdomen!
Själv gick jag in för att motionera hjärnan en stund.
Allt ska ha sitt....

IIIIIIIIIIIIIIIIIII

14 kommentarer:

  1. Vad härligt med en skidtur! Jag ska köpa mig ett par skidor denna vecka. Det är flera år sedan jag åkte senast.

    SvaraRadera
  2. Va duktig du har varit då!, för att inte tala om sonen!
    Kanske det är dags att ta fram laggen och ta sig en tur med vovvarna nu när det finns skoterspår. I fjol blev det inte en endaste tur för min del. Inte bra.

    SvaraRadera
  3. Gissa om jag har åkt skidor i år? Nähä! Men det ser härligt ut.....vi vet snart inte vart vi ska lägga all snö som kommer.....på gatan går det inte att mötas längre.

    SvaraRadera
  4. Gör det Imse, att åka skidor (i lagom fart) är bra för kropp och själ!

    SvaraRadera
  5. Cici, du motionerar ju bra ändå....men att åka skidor är trevligt. Gillar frihetskänslan att kunna ta sig fram i skogen.

    SvaraRadera
  6. ÅsaÖ, vaa brukar ni mötas på gatan??? Jag föreslår att ni sätter er ner inomhus!
    PS. I natt har jag drömt om din äldsta dotter...DS

    SvaraRadera
  7. Inger...oj då vad drömde du då? Du är väl vän med henne på FB så att du kan kolla vad hon gör?

    SvaraRadera
  8. Glömde ...du är ju inte med på FB......

    SvaraRadera
  9. Nä inget FB för mig....jag mailar dig och berättar min dröm, du kanske kan tyda den...

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker bild! Den får mig att längta efter att åka skidor faktiskt. Barnen är lite små ännu, men börjar sakta men säkert staka sig fram.
    Idag skall vi åka snowracer modell jättestor.
    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  11. Anita, en bra dag har det varit. Men gissa om farmor är trött efter en dag på badhuset med barnbarnen????
    Men kul har vi haft!

    SvaraRadera
  12. Avis igen. Nu har vi snö men jag har inga skidor. Jo, det har jag. En och en halv. En skida har blivit amputerad av bilen. Grrrrr

    SvaraRadera
  13. Men snälla söta det finns massor med affärer som kränger laggar....

    SvaraRadera
  14. Du åkte för mig också hoppas jag!

    SvaraRadera