fredag 21 januari 2011

Vastlakukkel



Visst låter det roligare än Semla, Fettisdagsbulle eller Fastlagsbulle?? Men Hetvägg är ju en smårolig benämning på bakverket, anser då jag. Eftersom jag inte är speciellt intresserad av sötslisk så har jag i år virkat en bulle. Inspirerad från bland annat Tant Grön, Häxan Sytant och Borghoffskans handgjorda, men som vanligt har jag virkat på fri hand. För övrigt händer inte mycket i Pörtet denna tid på året. dagarna går så och nätterna. Skrivandet går så där....men jag plitar ner en och annan rad som det faller sig.
Får väl se om det leder någon vart! Nu ska i alla fall mattorna ut en stund och så ska dammråttorna förpassas till uppsamlingspåsen i "Snabeldraken". (Tack M för det uttrycket!!)
Efter lunch blir det nog en tur utomhus, på skidor eller med apostlahästarna. Ja så går nog den här dagen också ska ni se.
Trevlig helg!


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

20 kommentarer:

  1. Vilken härlig bulle med massor med grädde på

    SvaraRadera
  2. Tack Eva, den blev lite för välgräddad, men nu har jag fixat ett ljusare garn....

    SvaraRadera
  3. Ser smarrigt ut måste nog göra en själv men här blir det nog till att göra en ätbar semla ;)

    SvaraRadera
  4. Virkade temlor? Vilken grej! :D

    SvaraRadera
  5. Men så fin!!! Du skulle kunna sälja sådana. :)

    /Mia
    http://mias.blogg.se
    http://www.meraord.se

    SvaraRadera
  6. Jag gillar inte heller sötsliskiga saker, och sade senast igår ifrån till min kille som ville köpa semlor.
    Jag har det riktigt, riktigt lyxigt och har skrivit på filmmanuset hela dagen.
    När jag sedan skulle skriva ut det på skrivaren tog bläcket slut.

    Jag är lite gammaldags och tycker att jag ser texten och sammanhanget bättre när jag har det på papper.

    Ikväll funderar jag på att starta upp skrivandet på boken som jag haft ideen till väldigt länge. Det liksom maler i huvudet och vill komma ut.

    Nu skall jag dyka in i fantasiernas underbara värld igen.
    Ha det gott och kram

    SvaraRadera
  7. Angående händer inte så mycket, läste jag följande nånstans: Idag gör jag ingenting, det gjorde jag inte igår heller men hann inte klart!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig skapelse, och det bästa av allt, den kan ju aldrig bli gammal och torr, kanonfin
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag skulle faktiskt föredra din fetisdagsbulle före de som har börjatsaluföras i affärerna nu. Nog kan jag stoppa i mig sötsliskiga saker, men semlor har aldrig tillhört favoriterna.

    SvaraRadera
  10. ÅsaÖ, tyvärr smakade den inte alls bra!!

    SvaraRadera
  11. maria, ja du är ju så duktig på att baka du!

    SvaraRadera
  12. Ulvhilda, kalasbra(??) med en kalorifri variant!

    SvaraRadera
  13. Anita delar din uppfattning om text på papper, det tilltalar mitt sinne också.
    Du är såååå duktig med ditt skrivande. Fortsätt så.

    SvaraRadera
  14. Mats, ja visst är det märkligt! Aldrig blir man klar med någonting...man är ofärdig jämt!

    SvaraRadera
  15. mammi, på sin höjd lite tufsig...

    SvaraRadera
  16. Gigi, en semla om året räcker gott.

    SvaraRadera
  17. En semla blir det varje år. Tittade på kalorierna och det var lika med en hel lunch.
    Jag tittade till på dinsemla och tyckte den var lite mörk och upptäckte att den inte var "äkta".
    Ser att du ska göra den ljusare. Jättefint.
    Låter härligt med lite frisk luft. Jag har inte hämtat mig fråm kräksjukan och kan inte äta - inte ens semla.
    Det är väl bra att boken får "växa" fram.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  18. Men den ser onekligen god ut! Lite svårtuggad kanske :-))

    SvaraRadera