måndag 10 januari 2011

Nya tapeter...???



Först av allt vill jag tacka alla snälla bloggvänner som skickat uppmuntrande kommentarer på mitt förra inlägg. Det känns underbart att veta att ni finns där ute i cyberrymden!
Idag har jag läst igenom mitt manus och inser att det faktiskt innehåller en del matnyttigt, men vissa ( en hel del...) partier måste skrivas om, den saken är klar.
Att jag anser att det är sista chansen att få till något jag kan stå för är väl inte så konstigt när man vuxit upp där Jantelagen såg dagens ljus...och bosatt sig!
Dessutom har jag en förmåga att "rita djävulen på tapeten"
Men jag ska spotta i nävarna och göra ett allvarligt försök...
Ha det bara bäst, jag lovar att titta in med ojämna mellanrum!


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Bilden från Google.

10 kommentarer:

  1. Lycka till med skrivandet och om det är sådana djävlar som på din bild som du målar på tapeterna är det inte farligt, han ser ju både söt och beskedlig ut, jag tror att en lagom dos av den sorten bara är bra. Du behöver ju inte måla djävulen på tapeten använd honom till något roligare i stället. Tack för kommentaren, det värmer i snön med uppmuntringar.

    SvaraRadera
  2. Heja, heja! Ett steg i taget så når man till slut runt jorden :oD

    SvaraRadera
  3. Jag blev fundersam när jag såg din djävul och ordet tapeter. Omtapetsera, tänkte jag, är ett djävla jobb.
    När jag läst föll allt på plats och jag kan bara säga att glöm bort den lede. Skriv och tyck det är roligt. Spännande - för vi får väl någon gång veta resultatet.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Lite jävlar anamma är väl aldrig fel!
    Jante är väl inte värre här än någon annanstans. Man är aldrig profet i sitt eget land, eller hur nu ordspråket ljöd.

    SvaraRadera
  5. Maries konst, tack för förslaget, ska försöka utnyttja krafterna i den röde lille gynnaren!

    SvaraRadera
  6. ja du Nina, det är väl bara att knata på om man ska komma sig fram här i världen!

    SvaraRadera
  7. Viola, jag undrar verkligen om jag någonsin ska få ihop min text så att jag kan visa upp den i sin helhet...????

    SvaraRadera
  8. Cici, det är bara att bryta ihop och komma igen!
    Imorgon är en skrivardag inplanerad!

    SvaraRadera
  9. Försvann du från träskets strartsida plötsligt?? Får skriva upp adressen till bloggen då, för läsa dig vill jag alltid. Så det så!!!

    SvaraRadera
  10. mats, kände att jag ville dra mig tillbaka....lite i alla fall. Vet inte hur det blir med mitt fortsatta bloggande, det är en riktig tidstjuv....
    Men givetvis är du, och alla övriga,alltid välkomna att titta in

    SvaraRadera