tisdag 26 oktober 2010

Färdig...



Nu är den första sängfilten färdig!
Jag hade tänkt att Anton skulle få den i julklapp ( har bestämt att de små liven ska få en hemmagjord sak varje jul så länge jag orkar....) men tycker nog att den kanske blev lite dyster för den glada ungen. Det får nog bli en filt med blåaktiga rutor...tror jag...
Kerstin har i alla fall klargjort att hon bara gillar rosa, så det blir ju självklart till att virka en hel del rosa rutor.

Jag har virkat i Järbo, Soft Cotton. Varje ruta är 24 cm och det är 32 rutor till filten.

Så nu har jag lite att pyssla med framför teven de närmsta veckorna.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

15 kommentarer:

  1. Jätteduktig farmor. Fast jag trodde att du satt och skrev mest hela dagarna.

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa! Kanske någor för dig att pyssla med när du nu inte kan vara uppe och springa! Jag började virka mormorshalsdukarna när jag blev sängliggande för ett par år sedan....

    SvaraRadera
  3. Cici, visst händer det att ord hamnar där dom ska, men att skapa med händerna måste också finnas, jag virkar när jag sitter och slötittar på teven på kvällstimmarna...Då går det hur som helst inte att skriva!

    SvaraRadera
  4. Visst är det trevligt att virka framför tv:n, men Ohhh... vilket fint arbete du gjort.

    SvaraRadera
  5. Tack Eva, dessutom blev det väldigt tungt....men då ligger man nog stilla under den!!!

    SvaraRadera
  6. Så läcker..va gått att få en sån att vira in sej i nu när kylan kommer..ha det..Maria

    SvaraRadera
  7. Mycket mycket vacker filt. Duktiga du! Du har många strängar på din lyra!

    SvaraRadera
  8. Tack maria men som sagt den blev tung inget man virar hur som helst....

    SvaraRadera
  9. Ja du Ingabritt, många strängar är det....Funderar på att sluta spela!!!!

    SvaraRadera
  10. Filten ser jättefin ut. Måste vara roligt att virka fint till barnbarnen. Jag kan knappt trä i en nål så något hemvirkat blir det inte här. Men jag håller på att göra album till alla barnbarnen 9 stycken så det tar lite tid. Men det är roligt att hålla på med bilder. Nu med datorns hjälp blir de färdiga om något år.
    Det ser jobbigt ut med all veden. Tag lite i taget tänk på att krafterna ska räcka till mycket.
    Jag har nyss kommit hem från en "tjejmiddag" med god mat och mycket pratande. Det kändes nästan lite vårlikt när jag gick hem genom stan. Skönt att slippa frysa.
    Ha en trevlig och bra helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  11. Den är väldigt vacker! Och vet du jag hade gett honom just den. För den kommer att "hålla" i sin färgskala, inte kännas barnsligt glad om några år. Tror jag :) Riktigt fin är den :D

    SvaraRadera
  12. Polargrevinnan, ett album till alla nio, det är inte illa!
    Vi tar det alltid (nästan) lugnt....

    SvaraRadera
  13. regnnatt, visserligen har du en poäng....men jag har redan börjat på en blå...han kanske får ärva den beige/gråa sedan...vem vet!

    SvaraRadera
  14. Jösses ... Den var inte illa! Sk*tsnygg, helt enkelt :o)

    Jag beundrar verkligen sådana som du, som har tålamod att hålla sig till bara ett fåtal färger. Själv får jag "lejdon" och öser alltid på med [alltför] många kulörer :o/

    SvaraRadera