torsdag 7 oktober 2010

Uppladdning!



Nu är det uppladdning som gäller i Pörtet. Det gäller att hinna så mycket som möjligt innan snön anfaller. Just nu är det behaglig temperatur för utesysslor. Det är bara den egna kroppen som sätter gränser. Våra förråd laddas också inför vintern. Svamparna lever småfarligt där vi vandrar...och en älg har levt klart och hamnat i våran frys, åtminstone ena halvan. Kroppen behöver också laddas upp med så många solstrålar som möjligt varför det är bra att vistas ute medan det är ljust. Medan all denna uppladdning av batterierna pågår så snurrar en text i min skalle. Arbetsnamnet är: Under russinskinnet. Den handlar om en kvinna som passerat "bäst-före-datum" i alla fall på utsidan. Inte vet jag om det blir något av den här texten(heller...) men den är rolig att skriva i alla fall. Blogginläggen kanske blir lite sporadiska medan allt detta pågår, men jag kommer tillbaka....



IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

14 kommentarer:

  1. Vad skönt att ha ett så fint vinterförråd.
    Under russunskinnet - en härlig titel.
    Så nu har du tänkt klart och börjat skrivandet -
    klart att det blir något.
    Skriv på!
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Det heter russin och inget annat.

    SvaraRadera
  3. Ni är då så himla flitiga i svampskogen. Jag får nog lov att få mig några privatlektioner i hur man hittar de där små delikatesserna, för jag har aldrig upptäckt dom under mina skogspromenader.
    Så bra att skrivarlusten har kommit tillbaka till dig.
    För övrigt verkar det gå trögt för många på bloggarna just nu, och nästan alla klagar över hur trötta dom är. Själv är jag i det närmaste svimfärdig och totalt tom i huvudet.

    SvaraRadera
  4. Vilken höstskörd! Jag tycker ju om att plocka svamp men tycker inte om att äta dom. Nu är det dessutom uteslutet för mig att knata i skogarna.

    SvaraRadera
  5. Tror jag sett de små rackarna på eran mark Cici. En bit in efter kyrkstigen ovanför hygget där K samlat ved. Tål att kollas...

    SvaraRadera
  6. Tack för upplysningen, Mats!

    SvaraRadera
  7. Viola, jag har absolut inte tänkt klart...hoppas att jag ska klara att tänka många år till!
    Skämt åsido, det är kul att skriva igen, men jag har bestämt att det inte ska få ta ALL tid från mig. jag skriver ju bara för min egen skull så det ska vara lustfyllt och utan krav.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  8. Cici, bra att veta att du vill ha svamp...vi har fullt i våra förråd men gillar att plocka!

    SvaraRadera
  9. Åsa Ö. Korgarna på bilden var våra vänners skörd, vi har plockat klart till oss själva, så vi var bara sällskap....
    Krya på dig min vän!

    SvaraRadera
  10. Mats, du verkar ha koll....
    Har du plockat mycket svamp i år??

    SvaraRadera
  11. Hm, begriper inte det här! Alla vill ha svamp - jag vill bli av med min... :D

    SvaraRadera
  12. Kom igång lite sent med svamp plockningen Inger, men du vet hur det är, svårt sluta, som ett beroende. Snart är det färdigplockat för i år.

    SvaraRadera
  13. Gubben, har du försökt på Tradera eller Blocket...vem vet det kan finnas någon som samlar på dylika svampar!!!!!

    SvaraRadera
  14. Mats, vi är hopplösa....brukar plocka Trattisar och Fläckkantareller efter att det frusit i markerna....nog är man väl girig som få!!!

    SvaraRadera