torsdag 14 oktober 2010

Snöoväder....



Ja så kom den i oktober i år!
Snön...
Dessutom blåser det rejält så det är ett riktigt"hundväder" även för oss som inte har hund...

Vi har planerat en stugvistelse den här helgen sedan länge ( Höstfisket startar på fredag) och nog är det märkligt så enkelt allt verkar medan solen är synlig!
Jag har väldigt svårt att se att vädret ska vara annorlunda än vid planeringsögonblicket.....

Men vi har tak över huvudet, gott om ved och mat, och till utedasset är det ingen lång väg.

Dock blir det tufft för alla som ska stå i älven för att få fast en grann Öring...
Själv ska jag bara sitta framför brasan och virka lappar till ännu en sängfilt!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

8 kommentarer:

  1. Stackars dig har vintern redan kommit.
    Tur att du har en skön brasa att sitta vid,ha det så bra,kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Ja inte ser det roligt ut trots att det är fint när snön är vit. I Bålsta har vi ett strålande höstväder....granna färger på träden.....detta ser jag genom mitt sovrumsfönster.

    SvaraRadera
  3. Välkommen hit Agneta,,,ännu en duktig keramiker!
    det är full snöstorm och vi ska ta oss till SOMMARSTUGAN!!!! Tur att det finns en öppen spis där som sagt.

    SvaraRadera
  4. ÅsaÖ jag unnar dig en vacker utsikt. Själv ser jag knappt ut genom mina fönster eftersom de är täckta av snö....Vi lever i ett avlångt land!

    SvaraRadera
  5. Vi har blåst utan snö... massa sol... lite avundsjuk är jag allt, även om jag njuter av hösten också!

    Kramar <3

    SvaraRadera
  6. Jisses! Kommer den att ligga kvar, snön?

    SvaraRadera
  7. Oj snö. Känns avlägset! :) Här blåser det så fönstrena skallrar. Det regnade lite imorse men sedan sken solen så härligt höstgyllene över höstlöven. Det är så vackert!

    SvaraRadera
  8. Hoppas att ni hunnit skifta däck när ni ska köra till stugan. Har varit ute med hundarna nu i kväll och det kändes bra att ha dubbat under stövlarna så isigt som det var.

    SvaraRadera