måndag 18 oktober 2010

Ingen pjåkig helg!



Först dekorerade jag huset med vispgrädde och sedan åkte vi till Stugan! Höstfisket startade den 15:e oktober och då är det Älven som drar.



Vi hade planerat att tillbringa hela helgen i Stugan, vilket är enkelt när solen skiner och det är vackert höstväder. Aldrig tänkte jag på att snön skulle vräka ner natten till den 14:e! Men är man en viking så är man vi drog iväg och satte igång att elda...Det är en sommarstuga!



På fredagen var det varmt och skönt! Fisket blev väl så där...ett par mindre öringar och en stor laxhona som var i lekdräkt!!! Alla fiskar släpptes fria. Själv har jag promenerat i skogen ( plumsat i snön...) eldat, fixat käk till "fiskargubbarna", men mest suttit med min virkning, vilket känns i högerhanden.... Det blev en skön och bra helg, med tidiga kvällar. Man blir liksom automatisk trött när man omsluts av mörker.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

8 kommentarer:

  1. Det borde kanske kallas vinterfiske, men jag antar att det namnet är vikt åt den aktivitet som sker via ett hål i isen.

    SvaraRadera
  2. Snö..tidigt värre..men ack så vackert
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  3. Cici bara det heter fiske så kvittar det....

    SvaraRadera
  4. Maria,Lite väl tidigt tycker till och med jag!
    Fast idag är det inte mycket kvar av det vita....och det skulle visst bli varmt till veckan.
    Ha det bra du också!

    SvaraRadera
  5. Är det till att håva sik? har för mig att det brukar vara vid den här tiden på året!

    SvaraRadera
  6. Fiskar ni och släpper tillbaks fisken - var den för liten. (novis när det gäller fiske).
    Lite tidigt me snö, men vackert är det. Snöblask blir det gärna så här års.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Men snälla Gubben...Här håvas inte här flugfiskas det! Ja sonen envisas med att spinnfiska....tyvärr så måste jag tillstå att han får mest fisk. Absolut mer än mig eftersom jag står över fisket i år pga dåliga knän och i viss mån ett minskat intresse.

    SvaraRadera
  8. Viola, Laxen är det förbjudet att ta upp nu och de öringar som fastnat har inte hållit måttet. Dessutom så har vi den åsikten att inte ta mer än vi behöver. Det är själva fisket som är grejen....
    Angående snön så är den borta nästan överallt nu....men det lär komma ny snart!

    SvaraRadera