torsdag 10 mars 2011

Boktjuven!



En ny favorit!
"Köp den, låna den eller stjäl den, men framför allt: Läs den!"
Så står det på bokens framsida och jag kan bara hålla med.
Jag valde att köpa min och lånar gärna ut den men ve den som försöker stjäla den. Den här boken kommer att hamna i min favorit hög! Boken är bitvis så sorgsen så det snörper ihop sig i halsen, men samtidigt bjuder den på en enorm människokärlek.
Författaren Markus Zusak har skrivit fler böcker som jag ska spana in.


IIIIIIIIIIIIIIIIII

12 kommentarer:

  1. Bibblan nästa.....har just lånat och läst Babben Larssons bok....

    SvaraRadera
  2. Jag kommer och hämtar den nästa vecka! Eller så tar du boken med dig och kommer hit och fikar och lånar lite ur mina högar.

    SvaraRadera
  3. Härligt med boktips. Jag har en hel lista, bara att köpa eller låna. Stjäla har jag inte prövat på. Men det är ett ofog att inte lämna tillbaks böcker man lånar, ofta har jag lovat ut boken till någon annan också lämnar man inte tillbaks boken. Nu skriver jag upp vem som lånat boken så jag kan kräva tillbaks den.
    Tittade på ditt förra inlägg. Härligt lov ni haft och härliga ungar. Ta vara på små-barnsåldern, de växer alldeles för fort.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Åsa, Bibblan är toppen, men den här boken vill jag äga. Kommer säkerligen att läsa den igen, i alla fall valda stycken.

    SvaraRadera
  5. Cici, När passar det bäst för dig?

    SvaraRadera
  6. Viola, ja visst blir man sur när man inte får tillbaka en favoritbok. Jag säger att jag ska börja skriva upp men det har inte blivit av.
    Men se Cici litar jag på.....

    SvaraRadera
  7. Om vi talar om nästa vecka så har jag bara tisdagens vattengympa inbokad. Du kan bestämma tid och plats.

    SvaraRadera
  8. Ah, det här låter intressant! Noterar mig författarens namn och bokens titel till minnes och ber en stilla bön att vårt utmärkta stadsbibliotek har haft vett att ta in den som audiobok. Annars får jag stå ut med att ha den oläst tills någon förbarmar sig över mig och bjuder på högläsning :o/

    SvaraRadera
  9. cici,Jag kan traska upp på måndag ??? Lättare att transportera en bok än din utlåningshög...

    SvaraRadera
  10. Hoppas att någon vill läsa för dig om du inte hittar den som ljudbok, för den är sååå bra!

    SvaraRadera
  11. Perfekt! Den står ju i sonens bokhylla... ;)

    SvaraRadera