tisdag 1 mars 2011

Vägen västerut....



Efter en timmes promenad i det vackra vädret var det skönt att åter trava in på vägstumpen som allmänt kallas Västbyvägen. Idag testade jag att gå i mina Riga-dojjor, eftersom mina vanliga joggingskor är utslitna. I alla fall tror jag att det beror på skorna att jag fått så ont i fotvalvet på högerfot. Som sagt nu testade jag mitt andra par. Det kändes riktigt bra till sista kilometern, då ett begynnande skavsår började göra sig gällande på vänster häl. Suck, nu har jag alltså skavanker på båda fötterna! Men skam den som ger sig, idag vankas en tur till Staan och då ska jag spana in hålfotsinlägg och köpa skavsårsplåster. Underbart är det i alla fall att solen slösar sina strålar över oss även idag.

IIIIIIIIIIIIIIIIIII

8 kommentarer:

  1. Har ni nån sorts "vip" kontrakt på solen ?? Här nere är det grått, grått, grått, temperaturern runt nollan. Jag skulle gladeligen varit ute på promenad om vi hade haft såna vita fina vägar och en stor sol, Är avundsjuk faktiskt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mammi, jag har tingat solen den närmaste tiden! Du är välkommen upp!

    SvaraRadera
  3. Ingen sol här inte, grått och trist. Sportlovsvecka och det kanske bra att det är snö. Jag har lagat mat med 3 tonåringar idag, vi har haft det mysigt. Klockan 5 tog de tåget till Stockholm och Globen. Hockey - AIK - Luleå
    I morgon vill de ha sol och åka skridsko på Mälaren. Skicka ner solen.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Ojoj, vad jobbigt med fotskavanker. Hoppas det ordnar till sig med ilägg och plåster.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Viola, skulle gärna göra det om jag kunde men det verkar som om solen vill vara hos oss nu....Mycket snö att smälta!

    SvaraRadera
  6. Imse, plåster är köpta men inläggen gick jag bet på. Testar plåster så länge.

    SvaraRadera
  7. Finns det något som heter hålfotsinlägg nu för tiden?
    Solen sken men det blåste mera i dag så det var inte riktigt läge att sitta och sola vid stugknuten, men i skogen var det skönt.

    Såg du det fina norrskenet i kväll? Jag upptäckte det vid halv åtta och det fanns fortfarande kvar när jag gick sista svängen med hundarna vid tio, fast då var det betydligt blekare och stillsammare.

    SvaraRadera
  8. Jo men visst måste väl hålfotsinlägg finnas!
    Vid åtta glodde jag på TV och vid tio såg jag upp i sovrumstaket....
    Suck...jag gillar Norrsken....

    SvaraRadera