måndag 28 februari 2011

Första sittningen....



Äntligen!!! Efter en mycket tuff kallperiod kom så plussgraderna tillbaka. Genast släpades den slitna stolen och fårskinnet fram. Kaffet intogs utomhus och livsandarna återvände. Fåglarna bjöd på en munter melodi och ansiktsskinnet lyste rött på kvällen. Ack vilken ljuvlig tid vi går till mötes. Jag vägrar att tänka på de kalla dagar som vi har kvar, ja inte ens snön som "ofallit" kan göra mig nedstämd. För jag har börjat ladda batteriet.....

IIIIIIIIIIIIIIIIIIII

6 kommentarer:

  1. Yihaa! Själv går jag och väntar på att det ska bli en solig och vindstilla dag, så att jag kan släpa ut mina fårskinn till reahammocken från i höstas och sätta mig och tantgunga på terrassen med kaffemuggen i näven :o) Det ser avundsvärt varmt och mysigt ut där i ditt hörn ...

    SvaraRadera
  2. Hejja Nina, nu flyttar vi ut och låter vår bleka vinterhud anta en annan färg! Är just nu på väg att traska min timme längst byavägen. Ska klä in mina fossingar i joggingskor istället för vinterkängor... Bara en sån sak....
    Ha en underbar dag!!!

    SvaraRadera
  3. Må så gott i dag också även om det verka blåsa lite mer!

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen mysigt ut i din hörna. Vi har ju endast kvar den snön som plogats ihop, men solen är ganska snål här nere.
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  5. Cici,På min bro var det lä...har suttit ute en bra stund och låtit mig bestrålas. Promenaden var också livgivande fast mitt högra ben/fot ömmar lite. Men det är smällar man får ta.

    SvaraRadera
  6. mammi, någon rättvisa ska det väl vara. Nu behöver vi få lite vårkänslor här uppe. Vi har MASSOR med snö som du ser!

    SvaraRadera