måndag 14 februari 2011

Värmande hjärta!



Orkar inte längre klaga på den jävulska kylan som omger Pörtet. Istället sydde jag ett hjärta igår kväll och hängde upp i min "Hängbjörk" . Det är ingen riktig Hängbjörk utan en helt vanlig björk där jag brukar hänga upp ett och annat, Tomten tappade tyvärr kroppen och eftersom det såg lite makabert ut med bara skallen hängande i en gren så plockade jag bort den, men påskkärringen håller än! Eftersom det är Valentin idag så hamnade ett hjärta på en gren. Hoppas det kan värma någon frusen själ som passerar vårt hus!


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

14 kommentarer:

  1. Haha! Den var rolig, din definition av "hängbjörk". Vänliga vändagshälsningar från en knöl till en hängig en! ;o)

    SvaraRadera
  2. Tack Nina. Jag tycker att din benämning på Valentindagen är fin: Vändagen!!! Mera Vädagar!

    SvaraRadera
  3. Jo det är faktiskt sant, vi har barmark. Det kommer väldigt lite snö dalande, men det blåser bitande nordanvind. Kul björk du har
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag och vovvarna tog i dag en promenad över Sörträsket och kom fram Västibyn, så vi passerade hjärtat som hängde där så fint i björken. Och minsann, värmde det inte i hjärteroten så vi klarade vägen hem utan att frysa ihjäl.

    SvaraRadera
  5. Det där hjärtat bidde man glad av.

    SvaraRadera
  6. Ofattbart(!) mammi att du har barmark och vi en meter snö. Dessutom visar den där utomhustermometern just nu 30,7 kalla grader! kanske blir det kallare i natt än igår då såg jag 32,7....
    Är mer än less!!!!!

    SvaraRadera
  7. Cici, så glad jag blir att det vadderade hjärtat gjorde nytta!

    SvaraRadera
  8. Tant Grön, som sagt kul att man kan glädja någon! Väl bekomme!!!

    SvaraRadera
  9. Hoppas Tant Grön blev gladare än hon ser ut på kortet när hon såg ditt hjärta! hi hi hi
    Fint hängbjörkshjärta!

    SvaraRadera
  10. En sen hälsning på Alla Hjärtans Dag eller Vändagen som du så fint kallar den. Trevligt med hjärtat i björken och klart att det gjort någon glad.
    Jag har inte börjat blogga ännu men vill inte tappa kontakten.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  11. ÅsaÖ, Kul att du gillar hjärtat.
    Angående TantGrön så tycker jag att hon visar precis hur vi kärringar ska se ut!!!! Jag tränar för fullt.

    SvaraRadera
  12. Viola, du är så välkommen på visit. Ta den paus du behöver vi finns kvar...
    (Vändags-ordet "fick" jag hos Stjärnkraft i Skärgården)

    SvaraRadera
  13. Värmande hjärta tar jag till mej...till 100%...det räcker nu med kyla...Maria

    SvaraRadera
  14. ja nu borde man hänga upp värmande grejer lite överallt.

    SvaraRadera