måndag 7 februari 2011

Gott & Blandat!

Centrera


Helgen kom och gick. Mellan goda måltider så motionerade vi både utomhus och framför teven. Mest såg vi nog på när andra motionerade om sanningen ska avslöjas. På lördagsmorgonen sa jag till Maken att det var ett tag sedan vi åt Laxplanka och det gav resultat. Som vanligt intog han sin plats vid spisen och bjöd oss till bords. Synd bara att man blir så ini helskotta mätt av denna rätt.....



Min syhörna har iordningställts...eller byggts klar kanske jag ska säga. För ordning har jag ännu inte i min egen vrå. Måste bara sy ett gäng Änglar och ta fram ett par prototyper på nya produkter, men sedan ska jag städa upp bland alla tygbitar och band. Jag lovar!!!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

12 kommentarer:

  1. Oj oj vad smarrigt det såg ut med maten nu måste jag nog ropa på betjänten (Mange) så jag får mig nå mat!!

    SvaraRadera
  2. ja, kör hårt!!!!
    Kräv din rätt...en god sådan!

    SvaraRadera
  3. Ser gott ut och mysigt! Det var den bästa gott & blandat-påsen jag sett på länge :-D

    Jag är snart klar med min syhörna också!

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Guud va du är bortskämd! Men det är du värd. Och inte behöver du städa för vår skull, det får gärna vara lite blandat. Ses i morr´n.

    SvaraRadera
  5. Pennelina, det ska bli kul att titta in till din vrå. Har du kommit igång med stickmaskinen?

    SvaraRadera
  6. Cici, ja det gäller att ordna det för sig....
    Du är välkommen!

    SvaraRadera
  7. Vad gör du med dina egentillverkade alster?

    SvaraRadera
  8. Var säljer du? På marknader? Eller i boden hemmavid?

    SvaraRadera
  9. Hemifrån eller via vänner.Marknader om ork och lust finnes....Snart även via en webbsida som en kompis håller på att starta upp. Ska bli spännande...

    SvaraRadera
  10. Lax på planka ... guudars, vad gott - och vad länge sedan. En människa som kan få sånt serverat måste vara en LYCKLIG människa ;o)

    Skämt åsido, så ser det så läckert ut att spottkörtlarna gick från 0 till 100 efter bara en titt!

    Dina änglar är helt underbara, vet du vad. Har du någonsin tagit dig en titt på Etsy, den amerikanska hantverksportalen? Där borde du absolut starta en "butik"! Att "annonsera" en vara kostar ynkliga 20 amerikacent för fyra (!) månader, och provisionen på försäljningen är endast 3,5 %.

    Är lite avis på dig [och alla andra] som både kan och synbarligen gillar att sy ... Av någon outgrundlig har aldrig jag och symaskiner blivit riktigt goda vänner; kanske har jag en mental blockering pga att min mamma var en hejare på sömnad?

    SvaraRadera
  11. Nina, visst är jag lyckligt lottad!
    Tror inte att jag klarar av att sköta om en försäljning via nätet på egen hand....
    Angående mig och min symaskin....
    Länge har jag varit osams med den ( och får ibland återfall...) men ju mer jag syr ju bättre vänner blir vi. Min mamma var duktig på allt hon företog sig. Hon bakade till "de fina damerna i Staan" och sydde, stickade och virkade fina alster.
    Jag har en lång bit kvar innan jag är där....

    SvaraRadera