fredag 11 februari 2011

Kallgrader.



Så har vi då åter sett dryga 30 minusgrader på termometern.
Ska snart sluta med att glo på termometern under mina nattvandringar. Det man inte vet lider man ju inte av.
Trots att det är allt för många kallgrader så kan jag inte låta bli att gilla det jag ser.
VINTERN ÄR VACKER!
Men för lång är den.
Helgen som nalkas kommer nog att bjuda på en hel del tevetittande mellan mina egna motionsrundor.
Kanske det vankas en och annan god matbit också....vem vet?

IIIIIIIIIIIIIIIIIIII

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar vy. Vårt "köldrekord" här nere i södern var 24 gr. men nu ligger det och flaxar upp och ner runt nollan. Vi skall visst fö en köldknäpp till helgen
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det vackert på vintern, men nu tycker jag att det är lite för kallt.
    Ha en bra helg du också....var du nu bor!!!!

    SvaraRadera
  3. Visst är denna vinter ovanligt lång?? Men nu ser vi snart ljuset i tunneln, en månad till och allt är ljusare och förhoppningsvis varmare.

    SvaraRadera
  4. Minus 20 när vi klev upp i morse, men trots det ganska behagligt under hundarnas kissrunda. Däremot fick Cilla ganska snabbt kramp i tassarna när hon fick springa en bit på skoterspåret som går på lägdan mot Nördträsket. Trodde ett tag att jag måste ge mig ut i det mjuka spåret och bära tillbaka henne till vägen, men med lite uppmuntrande hejarop kom hon sig upp på vägen igen. Underbart vackert är det ute i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Undrar om till och med elen frusit....eller datorn!!! Har kämpat länge med ett nytt inlägg men datorn har bara trilskats....kan det vara kylan????
    Idag ska jag hålla mig inne, elda och trampa gasen i botten på symaskin.

    SvaraRadera