fredag 18 februari 2011

Inköp!



Vilken tur att jag hann med en Inköpsresa innan kölden återtog sitt grepp om oss. Igår var det så pass måttligt kallt så jag vågade mig ner till Staan för att köpa lite viktiga ting. Garn, framförallt handlade jag garn till den ännu en sängfilt. Garnet som fattas till det sista varvet på den "långrandiga" hade inte kommit så jag får vänta med den. Brukar inte vilja börja på ett nytt projekt innan det förra är klart men....inte kan man låta bli att virka!! Hann virka en första ruta igår kväll. Förutom garn så köptes kajalpennor (livsviktigt!) mascara (nästan lika viktigt) sminkbortagning (nödvändigt) en produkt som ska göra håret mindre ststiskt ( kan vara bra att ha) en ny bok ( också livsviktigt) ett par förvaringslådor (behövligt) en trådrulle ( behövdes också) Förutom detta så handlades tre säckar Pelargonia jord och så den evinnerliga maten. Herre guuuu vad det behövs mycket mat, jag fattar inte vem som äter den??? Kan jag vara delaktig??? Hur som helst så känns det bra att Pörtet nu innehåller allt detta. Nu kan jag lugnt krypa upp i soffhörnet med kajalögonen och virka mina rutor. Maken får väl fixa nåt gott från matkassarna!



Är det möjligen någon av er som läst denna bok??

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

10 kommentarer:

  1. Det är en jätte bra bok, läs och mys inne nu när det är så kallt.

    SvaraRadera
  2. Ska bara läsa ut "Edward Finnigans upprättelse" av Roslund & Hellström först...inte många sidor kvar, sedan ska jag njuta av Boktjuven.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du höll värmen i stan i går , som du måste ha snott runt för att köpa alla de där sakerna. Förvaringslådan ser spännande ut och boken. Jag gick in på Wikipedia och såg att den legat på topplistan i USA två gånger, så den är säkert bra. Ska bli roligt att läsa vad du tyckte om den.

    SvaraRadera
  4. Den går bra att låna sedan jag läst den.

    SvaraRadera
  5. Och snart börjar bokrean också!

    SvaraRadera
  6. Robert, ja snart kan man frossa ordentligt!

    SvaraRadera
  7. Ha Gu jag ser fram emot att läsa den.

    SvaraRadera
  8. Nope, den däringa boken har jag inte läst. Not yet, i alla fall.

    Gissa en gång hur pass nyfiken jag börjar bli på din "långrandiga"...

    SvaraRadera