onsdag 23 februari 2011

Bokstäver!



Ett brev betyder så mycket!
Detta bevisades verkligen häromdagen då ett brev levererades av vår lantbrevbärare när jag var på väg på min timmes promenad. Jag var verkligen inte sugen alls på att trava samma sträcka än en gång, men doktorns rekommendationer gnagde...

Brevets avsändare sa mig ingenting...???

Jag var bara tvungen att slinka tillbaka in och se vem som skrivit ett brev till Maken och mig.
Visserligen var jag varmt klädd men nog var det bokstäverna som formade orden i brevet, som gjorde mig varm! Brevet var från en kund som handlat vår keramik för massor med år sedan. Hon hade släpat med keramiken till flera olika platser i Sverige och till och med till sin vistelse i Paris där hon bott under några år. Hon njöt av vår keramik varje dag skrev hon.....
Tänk att få en sådan uppskattning för det vi gjort för så många år sedan!!!

Gissa om det blev lätt att gå promenaden? Antar att det låg små moln lite här och var på vägen, allt kan inte ha varit snö!!!!


Mera glada bokstäver har skickats via mailen.
Jag har fått utlåtandet på min början på
Manuset!
Detta evighetsprojekt som gått i stå. Bedömningen var mycket positiv i mina ögon. Dessutom konstruktiv vilket jag uppskattar. Jag har fått förslag till förbättringar som jag tar till mig. Kanske jag måste(?) ta itu med skrivandet igen????
Att skriva lite varje dag ( och då menar jag inte inköpslistor och dylikt!) är ett bra sätt att hålla igång.
Ja vi får se hur det går...
Hur som haver så har BOKSTÄVERNA glatt mig de senaste dagarna!


IIIIIIIIIIIIIIIIIIII

9 kommentarer:

  1. Ett sånt brev måste ju värma. Det är ju inte ofta man får "snigelpost". I alla fall inte som värmer så.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vanliga brev är inte vanligt i dag när man har dator. Men jag har en väninna i Rättvik som är duktig på att skriva brev......jag har sparat alla under de 50 år som vi känt varandra och som hon ska få igen när hon kommit så långt att hon ska skriva en bok. (om nu kommer att hinna med det). Breven är rena uppsatser och historieinnehåll. Klart att du ska fortsätta skriva......kram

    SvaraRadera
  3. Ja gissa om vi blev varma ända in i själen.
    Mera snigelpost till folket!!!

    SvaraRadera
  4. Åsa, att du sparat alla! jag är en relativt lycklig person när det gäller pappersbrev, kan ju bero på att jag gärna skriver själv. Hur som helst så har jag inte sparat alla men en del...detta måste jag nog arkivera.
    Må prima!

    SvaraRadera
  5. Man kan ju undra varför man inte oftare skickar brev som den du fick. Jag tänker ofta att jag skulle, jag borde, men det blir inte av. Och så tänker jag att dom tycker nog bara det är fjantigt, men det är det ju inte. De allra flesta reagerar nog som du, blir jätteglada.

    Bokstäver är helt klart underskattade!

    SvaraRadera
  6. helt klart är det så Cici. Skriv nu det där breven.....

    SvaraRadera
  7. Inte visste jag att du sysslat med keramiska alster..kul att få reda på..ha det..Maria

    SvaraRadera
  8. Maria, jag är en avdankad keramiker! Jobbade tillsammans med Maken i egen verkstad nästan i tjugo år innan kroppen la av...

    SvaraRadera
  9. Ja, jädrar i det! Vissa dagar är bättre än andra eller hur? Såå himla skoj att du fått bra feedback på Manuset!!! Du får säkert en nytändning nu ska du se! :oD

    Och vad roligt att få veta att du har ett förflutet som keramiker! Jag har själv fuskat lite med sånt för många, många år sedan. En sommar hyrde jag t.o.m. en verkstad. På kvällar/nätter jobbade jag där och på dagarna stod jag på torget och sålde "nybakade" krukor. Det var tider det ... *suckar*

    SvaraRadera