lördag 5 mars 2011

Grilltajm...

Centrera


Har man bestämt så har man! Äldste sonen och jag bestämde under en av veckans varmare dagar att vi skulle grilla på lördagsaftonen. Husbonden är på fiskeresa så vi ville också unna oss lite skoj. Att marsvädret förvandlades till aprilväder just när grillen skulle tändas, hindrade inte oss. Den norrländska trädgårdsmöbeln fick agera som avlastningsbord. Det blev en kylslagen och något vindpinad tillställning men resultatet blev bra. Grillad Karrè och Halloumi med en sallad till är inte fy skam!





Det gäller att ordna det för sig.....


IIIIIIIIIIIIIIIII

12 kommentarer:

  1. Låter gott! jag kände lukt av grillning när jag cyklade hem från gymmet ikväll,,och blev sugen.
    Däremot vart jag feg så nu ligger en torskfile insmord med caj Ps grillolja i ugnen,,på grillning,,(hade kanske varit bättre ute med kolgrill..
    ha en go kväll Kram

    SvaraRadera
  2. Monika, välkommen hit!
    Ja det var gott men ack så kallt att tillaga...

    SvaraRadera
  3. Det är gott med grillat i alla väder.
    Ha en bra Helg.

    SvaraRadera
  4. Ser mysigt ut.....och sparken son grillbord!

    SvaraRadera
  5. Eva, aldrig fel med grillat! Må bra du också.

    SvaraRadera
  6. Åsa, vet inte om jag kan påstå att själva grillstunden var så mysig med vind och snö...men resultatet blev gott! Sparken är användbar på många sätt.

    SvaraRadera
  7. Jag känner mig stundom som en avvikare, men jag har aldrig insett charmen med att stå utomhus och laga mat, när fry ginnd en elspis i köket med nära tillgång till kyl, frys och allt annat.
    Men jag har förstått att de flesta andra tycker annorlunda.

    SvaraRadera
  8. Cici jag lämnar gärna över själva grillningen men i gengäld äter jag med förtjusning en matbit som är tillagad i det fria....tillbaka till ursprunget!

    SvaraRadera
  9. Kryptiskt text i min kommentar, men jag tror att du förstod ändå.

    SvaraRadera
  10. Ja alltså...fry ginnad...????

    SvaraRadera
  11. Ja, jag undrar också. Det måste vara nån virus som satt krokben någonstans.

    SvaraRadera