fredag 10 september 2010

Förflyttningar....



I helgen ska mera pinaler flyttas! Från sommarviste till förrådsförvaring. Det är ett ständigt kånkande hit och dit.Mina pelargoniapinnar hann växa sig riktigt stora och tunga, och har i omgångar bytt plats från altanen i Stugan till trappan i Pörtet. Snart ska dom flytta in i förrådet och vissna ner i sakta mak. Vila sig i form för nästa sommar!
Denna
sommar är över och Stugan ska tömmas på Ditten och Datten. Inte allt gubevars men jag tömmer allt matnyttigt och även sängkläder och böcker. Dessutom brukar vi bära upp grillverktyg och stolar från bivacken. Golfpinnar och flaggor samlas ihop efter sist rundan. Allt sker med ett visst vemod givetvis, men om nu tiden fortsätter att snurra på lika fort, så ska ju grejerna snart förflyttas igen, men åt andra hållet.

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

4 kommentarer:

  1. Har också börjat ta in allt från trädgården och husvagnen för på måndag blir jag inlagd på Akkis för fotoperation och då ska allt vara klart. Får inte stiga ur sängen de första 2 veckorna...jo endast för toalettbesök se´n blir det konvalecent fram till JUL. Tur som sagt att man får prata och läsa.

    SvaraRadera
  2. Men stackars dej ÅsaÖ!!!! ja inte att du ska få fot/fötter tillagade utan för den långa konvalescenten....
    Jag ska tänka på dej, när jag ska roa mig på annan ort till veckan!!!

    SvaraRadera
  3. hej på dig känner igen ditt namn från skrivarsidan, jo det börjar bli dags att packa ihop sommaren, nu känns det som höst på riktigt med förkylningar som på posten

    SvaraRadera
  4. Du har mycket att stå i ser jag, det är det som är avigsidan med att ha sommarbostad. Jag minns den tiden då vi hade stugan i Norrlångträsk som fritidsbostad och villan på Morö Backe som fast bostad. Jag avskydde det där fraktandet och packandet. Men sen läser jag att du ska ut och roa dig i veckan så då tänker jag inte tycka synd om dig.

    SvaraRadera