onsdag 22 september 2010

Vackerhöst....



Som jag tidigare sagt så är hösten min favoritårstid.
Jag gillar lugnet efter den hektiska sommaren då man ska hinna allt.
Bara för att det ska vara så.

Hösten ger mig tillåtelse att vandra ostört längst byavägen. Inte en endaste mygga att vifta bort.

Njuta av naturens storslagna färgprakt.
Vara lat och sitta framför datorn vare sig solen skiner eller inte.

Tillåta mig det.
Jag varvar ner och gillar det.
Funderar på min nya text medan jag donar med ditten och datten i mitt Pörte.
Får ett ryck och syr om ett par gardiner...planerar lite förändringar inomhus....tänker på texten....tar en promenad....tänker på texten....skriver ett stycke eller två.
Värnar om min egen tid.
Hösten ger det utrymmet.


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

8 kommentarer:

  1. Låter mysigt. Inget skingrar tankarna såsom en skogspromenad, eller en promenad på nån gammal skogsväg. Vi behöver moder naturs tröstande famn när det känns besvärligt, eller när det känns bra med för den delen.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det vackert! Och det doftar så gott!

    SvaraRadera
  3. detta var en underbar höstbild - den tar jag och använder som mitt 'skrivbordsunderlägg'...

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbara färger denna årstid och du har fångat det så bra!
    Det börjar kännas som om jag skulle behöva lite egen tid också, men det får vänta minst tre veckor till, då det är dags för valparna att flytta hemifrån.
    Som tur är har jag vattengympan på tisdagarna, ett andningshål.

    SvaraRadera
  5. Conny, skogen ger mig lite extra kraft! Hoppas att skogarna i mitt närområde ska finnas kvar så länge som jag lever....

    SvaraRadera
  6. Ninna. ja vi ska inte glömma dofterna!

    SvaraRadera
  7. Cici, Andningshål och vattenhål= nödvändigt för att vi ska leva!
    Simma lugnt!

    SvaraRadera