onsdag 8 september 2010

Morgondimma



Grannens vackra fuse...och en liten bit av min torkställning....




Nu bjuder naturen på allt sitt vackra!
Färgprakt och morgondimma.

Kan det bli vackrare?

Några sommarblommor som dröjt sig kvar och de gulnande löven.

Luften är klar och känns skön att andas.
Skogspromenaderna gör mig gladare, när jag slipper vifta mygg....

Jag får lite extra energi den här tiden.
Vill hinna allt...fixa både ute och inne.

Just nu har jag fått lite nya sytips från min vän i Norge så nu skapas det åter vid symaskinen.

Gillar att klura ut hur jag ska gå till väga.

Klippa, sy, sprätta, grubbla, sy igen och bli glad när jag får till det....






Skaparlustan finns i mitt kaos....



iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

18 kommentarer:

  1. Oj så VACKERT!!! Åh jag älskar hösten...

    /Marie

    http://mias.blogg.se
    http://www.meraord.se

    SvaraRadera
  2. Fina bilder....dimman fanns här också i tisdags mellan Bålsta och Uppsala.

    SvaraRadera
  3. Och vars nagers är kommentaren jag skrev i morse, då? Jag skrev i alla fall att jag också hade släpat med kameran när jag gick ut med Cilla i morse. Vi brukar vända nere vid Paulis och nervägen var dimmig men när vi gick upp hade dimman som genom ett trolleri försvunnit. Bara sådär!

    SvaraRadera
  4. Marie, ja dimma är vackert och spännande1

    SvaraRadera
  5. ÅsaÖ, kan det vara samma dimma tro...???

    SvaraRadera
  6. Cici, den försvann nog i dimman.....

    SvaraRadera
  7. Det ligger något trolskt över morgondimman.
    Älvorna som dansar på ängen - det har skrivits mycket fint om dimman. Du har lyckas fånga dem på foto också.
    Det sjuder av energi i bloggarna - jag har inte hittad min riktigt. Lycka till med din sömnad.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. På tal om energi - i somras var det för varmt - nu är det för sent! Det verkar som om mina projekt får vänta ett tag till :D

    SvaraRadera
  9. Dimma kan vara vacker, men också ställa till det för en ibland. Jag, sambo och dotter stod en gång på kebnekajses sydtopp när molnen kom svepande in från Norge. Det blev en pärs att ta sig ner. Södra leden är visserligen markerad men det var för långt mellan markeringarna i den täta dimman. Vi fick göra så att en av oss stod kvar vid den senast påträffade markeringen medan två fortsatte. När vi nästan inte såg den som stod kvar stannade ytterligare en av oss och en fortsatte ytterligare en bit i hopp om att hitta nästa markering. Ibland fick vi göra många försök innan vi hittade markeringen och kunde fortsätta. Med tanke på att det är en halv kilometer i princip fritt fall ner till glaciärerna på ömse sidor om toppen blev det en spännande natt innan vi vid femtiden på morgonen var nere vid fjällstationen.

    SvaraRadera
  10. Viola,ja dimman suddar ut gränserna och sätter igång fantasin. ( Mitt andra bokprojekt heter "Jag ser älvorna dansa...")

    SvaraRadera
  11. Hej igen Gubben,nya projekt är roliga....uppskjuta projekt är "gruvensamma"....det som inte bli gjort direkt för mig har en stor risk att aldrig bli utförda!
    Du kan väl hitta på ett nytt lämpligt projekt som passar för årstiden!!!

    SvaraRadera
  12. Motvallsgubbe. det var ett riktigt äventyr! Naturens krafter& nyck är inte att leka med minsann. Vilken tur att ni fixade det!

    SvaraRadera
  13. Ja det är ju så vackert ute men det är väl för att vi bor där vi bor åxå =) Ska bli spännande att se vad du ska sy denna gång.

    SvaraRadera
  14. ja du skulle bara veta....Två nya produkter på gång!

    SvaraRadera
  15. Visst är dimma förtrollande, men också lurig. Du bad mig ta det lugnt, klokt påpekande, har bara så svårt att bara slappa. Men skall ta det lugnt till måndag, då skall jag börja måla om "logdelen", samt ta ner mossa från taket!!
    Mitt sunda förnuft säger "ta det lugnt du är ingen ungdom längre" men hjärnan verkar inte ta emot det.
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  16. Åh så vackra bilder. Ja, september är fantastisk. Lite trolsk.
    Jag tycker så mycket om titeln på din blogg (jag glömmer säga det till dig), det slog mig igen nu när jag gick in här. Det är ett vackert mantra. Önskar bara att man hann det där sista lite mer ;)

    Ha en skön dag och helg!

    SvaraRadera
  17. mammi,Tack!
    jag hade en del tips till din keramikverksamhet....har du en mailadress? Om du är intresserad förstås!

    SvaraRadera
  18. regnnatt, ja det önskar jag också!!!! Min tanke var att jag skulle skriva mera och lägga ut en del av mina texter här på bloggen, men det blir bara en massa annat...vardagstingen! Men de behövs ju också. Jag läser i alla fall mycket och lever så gott jag kan men skrivandet är det si och så med för tillfället...
    Jag gillar ditt bloggnamn också...och alla dina vackra formuleringar...men det har jag ju sagt redan!!!
    Må väl!

    SvaraRadera