söndag 18 oktober 2009

Hur det hela började....

Att skriva har varit ett stort intresse i många, många år, ja nästan så länge som jag kan minnas.
Först var det i dagböcker jag skrev ner mina tankar. Inte alltid så spännande läsning, vissa dagar stod det bara att jag tvättat håret, men jag skrev i alla fall något varje dag.
Under min aktiva tid som krukmakare blev det inte så mycket tid för skrivande men en längtan fanns....
När jag blev medlem på Skrivarsidan, för snart tre år sedan, förändrade jag min inställning till det skrivna. Man kan säga att jag öppnade byrålådan.... gamla utkast plockades fram och skrevs på nytt. Händelser formades till små berättelser. Skrivandet fick en stor plats i mitt liv. Kontakten med alla duktiga och trevliga människor, runt om i Sverige, stimulerar mig och ger mig mod.
Mina första texter som publicerades på Skrivarsidan är väl inte några mästerverk precis men alla är vi barn i början.
Förhoppningsvis blir jag bättre och bättre i och med att jag skriver. Mitt motto: Lev Läs & Skriv försöker jag följa. Varje dag utan en skriven rad är en bortslösad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar